וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקסטון קפיטל , המגייסת קרן של 500 מיליון דולר, תגבה 2% דמי ניהול ותקבל 20% דמי הצלחה

צורי דאר

2.10.2003 / 17:17

כך עולה מתשקיף הקרן; חברת הניהול - אליוט ברוידי, רון לובש ואמיר קס - תשקיע 5% מסך הקרן, עד ל-25 מיליון דולר; אלי הורוביץ, יעקב פרי ויעקב נאמן ייעצו לקרן



קרן הרכישות הממונפות מרקסטון (Markstone), המגויסת בימים אלה על ידי אליוט ברוידי, רון לובש ואמיר קס, מתכוונת לגבות מהשותפים המוגבלים דמי ניהול בשיעור של 2%. כך עולה מתשקיף שהפיצה מרקסטון בין משקיעים פוטנציאליים.



מן התשקיף עולה כי ב-5 השנים הראשונות לחיי הקרן, ייגבו 2% מכלל הסכום. ב-5 השנים האחרונות, תגבה מרקסטון דמי הניהול בשיעור של 2% מן הסכום שכבר הושקע בפועל.



מדובר בשיעור דמי ניהול הגבוה משמעותית מן הנהוג בענף ה-Buyout. על פי גורמים בתעשייה, על פי רוב נוהגות חברות ניהול של קרנות מסוג זה לגבות 1% עד 1.5% דמי ניהול לכל היותר. כן מתכוונת מרקסטון לגבות דמי הצלחה (Carried Interset) בשיעור של 20% על התשואה, כנהוג בענף.



בתשקיף הקרן נכתב כי הפוקוס של בנקי השקעות בסיקור חברות ישראליות עובר מהנאסד"ק לבורסת תל אביב. שווי חברות בורסאיות צנח משמעותית בשנתיים האחרונות, ומומחים רבים סבורים כי יש לא מעט חברות הנסחרות מתחת לשוויין הריאלי, ולפיכך מהוות פוטנציאל להשקעה. הקרן מעריכה כי התאוששות בשווקי העולם יחד עם רגיעה במזרח התיכון תביא להתאוששות הכלכלה הישראלית ולעליית שוויין של החברות.



כפי שפורסם בעבר, מן התשקיף עולה כי מרקסטון מתכוונת לגייס 500 מיליון דולר במסגרת שותפות ל-10 שנים. ככלל, הקרן תקבל התחייבויות בהיקף של 10 מיליון דולר ומעלה, ורק במקרים חריגים, תקבל התחייבויות קטנות מסכום זה. גם חברת הניהול - ברוידי, לובש וקס - תשקיע 5% מסך הקרן, עד ל-25 מיליון דולר.



על פי התשקיף, חברת הניהול מתכוונת לבצע סגירה ראשונה מוקדם ככל שניתן, וסגירה סופית, בתוך 15 חודש מן הסגירה הראשונה. נזכיר כי לפני כחודש התפרסם כי הקרן תבצע בשבועות הקרובים סגירה ראשונה בהיקף של כ-250 מיליון דולר. קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק התחייבה להשקיע במרקסטון כ-200 מיליון דולר.



כפי שהתפרסם בעבר, יו"ר הקרן הינו איש העסקים האמריקאי אליוט ברוידי, מנכ"ל חברת ההשקעות ברוידי קפיטל. מהצד הישראלי מובילים את הקרן רון לובש, שניהל עד לאחרונה את הסניף הישראלי של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ואמיר קס, סמנכ"ל לשעבר באריסון השקעות. בוועדה המייעצת של הקרן יהיו חברים אלי הורביץ, יו"ר טבע, יעקב פרי, מנכ"ל סלקום לשעבר ויו"ר בנק המזרחי ועו"ד יעקב נאמן, ששימש בעבר כשר האוצר. מהצד האמריקאי ייעצו למרקסטון הארוי קרוגר ,סגן נשיא ליהמן ברדרס וקנת' לאנגון, מייסד חברת ההשקעות אינוומד אסושיאייטס והום דיפו.



הקרן תגויס לטובת עסקות מסוג PIPE, LBO, MBO ועוד, ולרכוש נתחים בחברות ישראליות ציבוריות במחירים אטרקטיביים. הקרן תתמקד בעיקר בחברות "כלכלה ישנה" בתחומים כתעשייה, מסחר, אבטחה, נדל"ן, מדיה, תקשורת ותשתיות.



מרקסטון תשקיע עד 20% מהונה בעסקה בודדת, כלומר לא יותר מ-100 מיליון דולר. הקרן לא תשקיע יותר מ-10% מהקרן בחברות היי-טק וביו-טק ולא יותר מ-10% מהקרן בחברות שאינן ישראליות. מרקסטון גם לא תגייס קרן חדשה לפני שהנוכחית תשקיע 75% מכספה. מרקסטון תשקיע מדי פעם עם סינדיקטים או קרנות אחרות. גם המשקיעים בקרן יוכלו להצטרף במישרין להשקעות שתבצע הקרן, מעבר לחלקם כשותפים בה.



עוד מצוין בתשקיף כי הוגשה בקשה לרשויות המס בישראל לקביעת מעמדה של מרקסטון בישראל. במסגרת זו ייקבע שיעור המס שתשלם הקרן בישראל. הקרן מציינת כי ייתכנו הטבות מיסוי ואולי אף פטור למשקיעים הזרים בקרן. עניין זה טרם הוסדר, על פי התשקיף, אולם מרקסטון תמשיך בגיוס ולמעשה, אינה מתחייבת בעניין זה לכלום עבור מי שבחר להשקיע בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully