וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה תבצע אחרי סוכות גיוס של 140 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים בבורסה

אילן מוסנאים

2.10.2003 / 16:30

את ההנפקה יובילו לאומי ושות', גמול סהר חיתום וכן כלל חיתום ואקסלנס חיתום; האג"ח יונפקו ל-12 שנה והן מדורגות AA על ידי מעלות; המכרז יהיה על גובה הריבית



חברת אלקטרה , שבשליטת גרשון זלקינד, תנסה לגייס אחרי חג סוכות סכום של עד 140 מיליון שקל בהנפקה של אג"ח למוסדיים בבורסה של תל אביב.



החברה תבצע את הגיוס בהנפקה של אג"ח ל-12 שנים ויובילו אותה חברות החיתום של לאומי ושות' וגמול סהר, אליהן יצטרפו גם כלל חיתום ואקסלנס חיתום. התשלום הראשון של האג"ח יתבצע בתום שלוש שנים מיום ההנפקה (גרייס של שלוש שנים) ואחרי כן היא תשלם למחזיקיה את תשלומי הריבית פעם בשנה. הגיוס יתבצע בדרך של מכרז על התשואה, שתיקבע כפרמיה מעל לתשואה של האג"ח הממשלתיות המקבילה. מעלות העניקה לאיגרות החוב של החברה דירוג AA.



אלקטרה עוסקת בביצוע פרויקטים אלקטרומכניים רחבי היקף בישראל ובחו"ל, בתחומי מערכות מיזוג האוויר, מעליות, מערכות חשמל ותברואה, בנייה ועבודות גמר. החברה, שנסחרת בבורסה בשווי שוק של 808 מיליון שקל, דיווחה במחצית הראשונה של 2003 על רווח של 32 מיליון שקל במחזור מכירות של כ-848 מיליון שקל.



אלקטרה מתמחה בביצוע פרויקטים גדולים שבהם היא מספקת חבילה אלקטרומכנית בבתי מלון, בנייני משרדים, מרכזי קניות, מפעלי תעשייה, מבני ציבור, בנייני מגורים ותשתיות. להערכת מעלות, ביצוע משולב על ידי גורם אחד מאפשר תיאום מרבי בין הענפים השונים, מבטיח קיצור של זמני הביצוע, תורם לחיסכון בעלויות ומהווה יתרון תחרותי חשוב, בשל האפשרות לשלב עבודות בעלות רמת התמחות גבוהה.



ההון העצמי של החברה הסתכם בסוף הרבעון השני של השנה בכ-573 מיליון שקל. בנוסף אלקטרה היא מהחברות המובילות בישראל בתחום שירות המעליות וברשותה יותר מ-9,500 תיקי שירות של מעליות.



במעלות מעריכים כי רמת הסיכון הענפי המשוקללת על פי תחומי פעילותה של החברה קרובה לממוצע. רמת הסיכון של שירות המעליות נמוכה, בשל הביקושים היציבים, ומעלות גם מעריכה את רמת הסיכון בנדל"ן המניב בחו"ל כנמוכה יחסית. גורמים חיוביים אלה מתקזזים במידה מסוימת עם הפעילות בתחום הנדל"ן המניב והאלקטרומכניקה בישראל ובחו"ל, שרמת הסיכון בהם גבוהה בשל הרגישות הגבוהה של הביקושים לגורמים מקרו כלכליים.



במעלות ציינו שלנוכח פוטנציאל הצמיחה המוגבל בשוק האלקטרומכני בישראל, פעלה אלקטרה בשנים האחרונות לגיוון מקורות הכנסותיה, בין השאר על ידי פעילויות אלקטרומכניות בחו"ל, רכישת נדל"ן מניב, בעיקר בבריטניה ובקנדה, והגדלת תיק שירות המעליות.



מעלות מעריכה שאלקטרה תמשיך במדיניות ההתרחבות הגיאוגרפית ותחזק את הפעילויות בחו"ל על ידי רכישות חדשות וכניסה לתחומים משיקים חדשים.



פעילויות אלו מקטינות את תלותה של אלקטרה בשוק הקבלנות המקומי, על אף שלהערכת מעלות יתרונותיה התחרותיים של אלקטרה בתחום הפרויקטים האלקטרומכניים מחוץ לישראל הם מצומצמים.
מעלות מעריכה שאלקטרה נהנית מנגישות טובה מהממוצע למערכת הבנקאות ולשוק ההון, מנגישות טובה מאוד לבנקים מקומיים וזרים ומהיקף נכסים שעולה ב-400 מיליון שקל על שוויים בספרי החברה.
בנוסף לפעילותה בתחום האלקטרומכני בישראל ובחו"ל רכשה החברה הבת אלקטרה נדל"ן 14 מבנים בבריטניה המושכרים לשוכרים איתנים לתקופות שכירות שמסתיימות ב-2028-2005 תמורת 8 מיליון ליש"ט לשנה.



רכישת המבנים מומנה באמצעות הלוואות ללא זכות חזרה ללווה בהיקף של 467 מיליון שקל.
מעלות מעריכה שמאפייני חוזי השכירות בבריטניה, כולל איתנותם של השוכרים, מקטינים את חשיפתה של אלקטרה למגמות שליליות בשוק הנדל"ן הבריטי. אלקטרה מחזיקה בקנדה בארבעה מבנים במונטריאול, בעלות של 187 מיליון שקל, שמושכרים לשוכרים איתנים לתקופות שונות שמסתיימות בחלקן ב-2011. המבנים מניבים שכר דירה שנתי של 111 מיליון דולר קנדי, כלומר 35 מיליון שקל. מעלות מעריכה שהסיכון לחברה בגין השקעתה בנכסים מניבים בקנדה נמוך יחסית, לאור גובה התזרים החופשי לאחר קרן וריבית, שמאפשר לחברה לחלץ בתקופת ההלוואה הראשונית (5 שנים) את מרבית ההון העצמי שהושקע בנכסים אלה.



מעלות מציינת שהיא בוחנת את יחס כיסוי החוב בחברות בנות של אלקטרה שמממנות את פעילותן בחו"ל באמצעות התחייבויות נון-ריקורס כלומר ללא זכות חזרה ללווה. מעלות מנכה את החוב נון-ריקורס ואת התיק הפיננסי הנזיל מההתחייבויות הפיננסיות הכוללות של החברה ביחס לרווח התפעולי התזרימי מפעילותה התעשייתית ומפעילות הנדל"ן המקומי, בתוספת התזרים מפעילות נדל"ן בחו"ל לאחר תשלומי קרן וריבית בגין ההלוואות ללא זכות חזרה ללווה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully