וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור הזרים היום ביקושים של כ-200 מיליון שקל לקרנות הנאמנות הסולידיות; בספטמבר גייסה המערכת כ-3 מיליארד שקל

ניצן כהן

2.10.2003 / 16:59

פעילות חריגה נרשמה היום בקרנות הנאמנות הסולידיות; הערכות: לקראת חופשת סוף השבוע הארוכה רכשו המשקיעים מכשירי השקעה סולידיים



פעילות חריגה נרשמה היום בשוק קרנות הנאמנות. לקרנות הנאמנות הסולידיות הוזרמו ביקושים של למעלה מ-200 מיליון שקל. בשוק העריכו שהפעילות בשוק זה נובעת מרצון להשקיע באפיק סולידי לקראת חופשת סוף השבוע הארוכה. עוד נודע כי עיקר הביקושים בשוק היו לקרנות הנאמנות של בנק לאומי (פיא ופסגות). בכיר בתעשייה אמר היום ל-TheMarker שמדובר במגמה של המשקיעים בימים האחרונים.



בכיר בשוק המוסדי אמר היום כי להיצעים בשוק האג"ח היו אחראים משקיעים מוסדיים גדולים שקיבלו החלטה לצמצם את ההחזקות בשוק האג"ח מכיוון שהתשואות בשוק זה במגמת ירידה וההערכות הן שבאפיקים אחרים קיים פוטנציאל לתשואה עודפת.



בחודש ספטמבר גייסה תעשיית קרנות הנאמנות כ-3 מיליארד שקל כשאת הגיוס הגדול ביותר הוביל בנק לאומי כשגייס הן בפיא והן בפסגות כ-1.2 מיליארד שקל. בנק הפועלים גייס לקרנות הנאמנות שלו, פקן ולהק, כ-800 מיליון שקל, ואילנות דיסקונט גייסה כ-400 מיליון שקל. סכומים אלה הם נטו ללא עליית ערך.



בשוק ציינו היום שעיקר הכספים גויסו מהציבור הרחב שמסית את כספו מהפקדונות השקליים לקרנות הנאמנות.



עוד עולה מהנתונים כי עיקר הגיוסים היו לקרנות הנאמנות השקליות, כ-80%, ויתר הכספים התחלקו בכל אפיקי ההשקעה השונים.



שי ברק, מנכ"ל אילנות דיסקונט, אמר היום כי להערכתו ההחלטה האסטרטגית של הציבור היא לעבור מהפקדונות השקליים שהריבית עליהן יורדת לאפיקים אחרים בבורסה שנושאים עימן תשואה טובה יותר והסיכון בהם הוא נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully