וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות שיקום עיראק תסתכם ב-55 מיליארד דולר לפי הבנק העולמי, האו"ם ומדינות הקואליציה

רונן סרברניק

2.10.2003 / 18:18

גיוס הסכום יתבצע במדריד בהמשך החודש; מספר מדינות עשירות רמזו שאינן מתכוונות לגייס סכומים הקרובים לסכום של 20.3 מיליארד דולר אותו צפויה להעניק ארה"ב



עלות שיקום עיראק צפויה להסתכם ב-55 מיליארד דולר במהלך 4 השנים הקרובות, לפי הערכה חדשה של הבנק העולמי, האו"ם וקואליצית המדינות שמובילה ארה"ב. הערכה זו תסייע למדינות נוספות לקבוע את היקף השתתפותן בסיוע לשיקום עיראק, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל".



גיוס סכום זה צפוי להתבצע במדריד מאוחר יותר החודש אך מספר מדינות עשירות כבר רמזו שאינן מתכוונות לגייס סכומים הקרובים לסכום של 20.3 מיליארד דולר אותו ביקש נשיא ארה"ב מהקונגרס לספק בשנה הבאה.



הנציבות האירופאית, הזרוע הביצועית של האיחוד האירופאי, אמרה ביום רביעי כי בכוונתה לגייס 230 מיליון דולר בשנה הבאה, אך הוסיפה כי מדינות החברות באיחוד עשויות לתרום יותר, באופן אינדיווידואלי. לעומת הסכום אותו מגייסת ארה"ב "כל סכום ייראה קטן", אמרה שרת החוץ הספרדית, אנה פלסיו, במסיבת עיתונאים במדריד.



גורמים בממשל סירבו למסור מהו הסכום אותו יבקשו במדריד ואשר ייתפש, מבחינתם, בהצלחה בגיוס הכספים. למרות זאת, עלולה ההשתתפות במדריד להיות תלויה ביכולתו של הממשל האמריקאי להשיג החלטה מועדת הביטחון של האו"ם, אשר תרצה מדינות כגון גרמניה וצרפת, אשר מעולם לא תמכו במלחמה בעיראק.



במדריד תוגש טיוטה לפיה יש לגייס 17.5 מיליארד ב-2004 ו-37.5 מיליארד דולר בשלוש השנים שלאחר מכן. ארה"ב יכולה לממן לבד את הסכום הנדרש ל-2004, אם הקונגרס יאשר את בקשתו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אך צעד זה צפוי להתקל בהתנגדות רבה, ועלול גם להיות מסוכן פוליטית לבוש, שמתכוון להתמודד שנית לנשיאות בעוד קצת יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully