וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל נכסים בכיר של קרן מילניום מתכוון להודות במסחר לא חוקי מחוץ לשעות המסחר הרגילות בקרנות נאמנות

סוכנויות הידיעות

2.10.2003 / 19:09

לדברי גורם ברשויות אכיפת החוק בארה"ב, צפוי סטיב מרקוביץ', המנהל נכסים בשווי מיליארד דולר עבור מילניום, להודות היום בבית המשפט בעבירות על חוקי ני"ע



מנהל נכסים בכיר של מילניום מתכוון להודות במסחר לא חוקי מחוץ לשעות המסחר הרגילות בקרנות נאמנות.



לדברי גורם ברשויות אכיפת החוק בארה"ב, צפוי סטיב מרקוביץ', המנהל נכסים בשווי מיליארד דולר עבור קרן הגידור מילניום, להודות בעבירות על חוקי ני"ע בדיון שיתקיים היום בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק.



מרקוביץ' משתף פעולה עם חוקרי משרד התובע הכללי של ניו יורק, וצפוי להודות במסחר לא חוקי מחוץ לשעות המסחר הרגילות בקרנות נאמנות, אמר המקור. בהמשך צפויים להינקט צעדים משפטיים נגד מילניום עצמה, הוסיף הגורם.



לדברי עובדים במילניום, סחר מרקוביץ' במניות של קרנות נאמנות בהיקף של מאות מיליוני דולרים בכמה מימי המסחר העמוסים ביותר שלו, והוא היה ממנהלי הנכסים הרווחיים ביותר של קרן הגידור.



התשואות של קרן מילניום בשנים האחרונות היו גבוהות מאלה של מרבית קרנות הגידור החארות. במהלך עשר השנים האחרונות עמדה התשואה הממוצעת של מילניום על 18%, כאשר בשנים 1999 ו-2000 הניבה הקרן תשואות של 32% ו-36% בהתאמה.



דובר של מילניום סירב להתייחס לידיעה, בטענה כי החקירה עדיין נמצאת בעיצומה.



מוקדם יותר היום דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי התובע הכללי של ניו יורק, אליוט ספיצר, חוקר חשדות כי קרן מילניום ו-20 קרנות נוספות עסקו במסחר לא חוקי מחוץ לשעות המסחר הרגילות בקרנות נאמנות.



מילניום מנהלת נכסים בשווי 4 מיליארד דולר, והיא אחת מיותר מעשרים קרנות שקיבלו צו זימון מהתובע. לפי החשדות העניקו מילניום ומוסדות בנקאיים אחרים גישה לקרנות גידור להשקעה בקרנות בשעות שלאחר המסחר, כאשר ללקוחות אחרים לא היתה אפשרות לסחור בקרנות.



עסקות מחוץ לשעות המסחר הרגילית פוגעות במשקיעים לטווח ארוך בשל הגדלת הוצאות על עסקות והסטת הרווחים למשקיעים ה"מועדפים".



ספיצר פתח בחקירה ב-3 בספטמבר, שכללה את קרנות הנאמנות של בנק וואן, ניישנס פאנדס של בנק אוף אמריקה, ג'אנוס קפיטל גרופ וסטרונג קפיטל מנג'מנט. חקירה נוספת בנוגע למסחר של קרנות גידור בקרנות נאמנות הובילה לפיטורים של סוחרים ומנהלים בקרנות של פרודנשל סקיוריטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully