וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה מעורבת; הבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי; אלקטל עלתה ב-3.6%

רונן סרברניק

2.10.2003 / 19:47

חשש מנסיון השתלטות של משקיע אמריקאי על מנצ'סטר יונייטד; אהולד זינקה ב-7.1% בעקבות דיווח על מחיקות ענק



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הותיר היום את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, כצפוי. בלונדון עלה מדד FTSE ב-1%; פאריס עלתה ב-0.1%; מדד דקס בפרנקפורט ירד ב-1.2%.



הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי בגוש היורו, ברמה של 2%, למרות סימנים למיתון בגוש היורו. דו"ח מחקר של חברת PwC טוען כי למרות השנה הקשה הצפויה לאיחוד האירופי ב-2004, יש לגוש הכלכלי פוטנציאל צמיחה גדול יותר משל ארה"ב בעשור הקרוב.



אלקטל קיבלה הזמנה בשווי 450 מיליון יורו מהנהלת הרכבת התחתית של לונדון, בחוזה להקמה מחדש של מערכת הרמזורים בשני קווים. מנייתה עלתה ב-3.6%.



נוקיה, מתחרתה של אלקטל בתחום ציוד לרשתות תקשורת, עלתה ב-2% לאחר שהודיעה כי תגייס 150 עובדים למפעל ייצור טלפונים סלולריים בפינלנד, כדי לעמוד בביקוש המקומי.



אהולד (סימול AHLN.AS), רשת הקמעונות ההולנדית עתירת הקשיים, זינקה ב-7.1% לאחר שדיווחה היום על הפסד נקי של 1.208 מיליארד יורו (1.41 מיליארד דולר) בשנת 2002 שכלל מחיקות ענק בחטיבתה האמריקאית. החברה, שנפגעה השנה משערורייה חשבונאית חמורה, מקווה כי המהלך יאפשר לה לפתוח דף חדש ולהותיר את צרותיה מאחור. לדברי החברה, ע"פ חוקי התקינה החשבונאית הנהוגים בארה"ב יהיה ההפסד הנקי גבוה בהרבה.



המשקיע האמריקאי מלקולם גלזר הכפיל את החזקותיו במנצ'סטר יונייטד ל-5.9%. לפי דיווחים ניסתה הנהלת מנצ'סטר יונייטד ליצור קשר עם גלזר כדי לברר את כוונותיו, אולם לא הצליחה. הרכישה עוררה חשש כי גלזר נכנס למאבק השתלטות מול משקיעים אחרים, כמו פול מקמאנוס וג'ון מאנייר. מניית מנצ'סטר עלתה ב-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully