וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד מיקרוסופט בגין פגיעות התוכנות שלה למתקפות וירוסי מחשב

סוכנויות הידיעות

2.10.2003 / 21:23

לטענת התביעה, שהוגשה בקליפורניה, עדכוני אבטחה שהוציאה ענקית התוכנה סייעו להאקרים לנצל ליקויים במערכת ההפעלה שלה



תביעה ייצוגית הוגשה נגד מיקרוסופט בטענה כי מערכת ההפעלה הנפוצה של ענקית התוכנה פגיעה במיוחד למתקפות וירוסי מחשב אשר גרמו ל"קריסה מדורגת ורחבת היקף" של רשתות מחשבים עולמיות.



בתביעה, שהוגשה שלשום בבית משפט בקליפורניה, נכתב עוד כי עדכוני אבטחה שהוציאה מיקרוסופט היו מורכבות מדי מכדי שהציבור הרחב יצליח להבינן, ובמקום זאת הן סייעו להאקרים זריזים לנצל ליקויים במערכת ההפעלה של החברה.



לפי התביעה, התנהלות החברה פגעה בתחרות בשוק מערכות ההפעלה והיתה כרוכה בהפרת שני חוקים הנוגעים לזכויות הצרכן במדינת קליפורניה - אשר אחד מהם נועד להגן על פרטיותו של מידע אישי בבסיסי נתונים של מחשבים. התובעים לא נקבו בסכום הפיצויים והוצאות המשפט שהם דורשים.



מיקרוסופט מסרה בתגובה כי קיבלה עותק של התביעה שהוגשה, וכי עורכי הדין שלה בוחנים אותה, אך סירבה להגיב מעבר לכך.



רבים מהטיעונים המובאים בתביעה הופיעו בדו"ח שפירסמה בחודש שעבר קבוצת מומחים בתחום אבטחת המחשבים מטעם איגוד חברות הטכנולוגיה CCIA. בדו"ח נכתב כי מיקרוסופט מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב בשל שליטתה בשוק התוכנה אשר הופך רשתות תקשורת להרבה יותר פגיעות ל"קריסות מדורגות ורחבות היקף".



בדו"ח של איגוד ה-CCIA, שכולל חברות כמו אורקל, נוקיה, סאן מיקרוסיסטמס וענקיות טכנולוגיה אחרות מרחבי העולם, נאמר עוד כי במהלך השנים הוסיפה ענקית התוכנה בכוונה תחילה יותר ויותר יישומים למערכת ההפעלה שלה באופן כזה שמקשה על משתמשי קצה להסיר אותם. "בעשותו בכך", נכתב בהודעה, "מונופול מערכות ההפעלה העולמי בתחום המחשבים האישיים יצר רמות לא קבילות של מורכבות בתוכנה שלו, בסתירה ישרה למרבית עקרונות היסוד של אבטחת מחשבים".



מתקפות של וירוסי ותולעי מחשב שפגעו לאחרונה במאות אלפי משתמשים ניצלו נקודות חולשה באבטחה של תוכנות מיקרוסופט. שתי התקפות הוירוסים הקטלניות ביותר שניצלו לאחרונה פגמים בתוכנות החברה היו מצד וירוסי התוכנה "סלאמר" ו"בלאסטר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully