וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נסוג ב-0.2% ל-1.169 דולר לאחר שהבנק של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי

רונן סרברניק

2.10.2003 / 22:47

הדולר נסחר כמעט ללא שינוי מול הין; ממשלת ארה"ב הודיעה על ירידה חדה מהצפוי בהזמנות מבתי חרושת באוגוסט; עלייה של 13 אלף במספר מבקשי דמי אבטלה בפעם הראשונה



הדולר נסחר כמעט ללא שינוי מול הין לקראת סגירת המסחר בוול סטריט. הדולר עולה בפחות מ-0.1%; לרמה של 110.74 ין לעומת שער של 110.67 ין אמש. היורו נחלש ב-0.2% ל-1.1690 דולר לעומת 1.1718 דולר, לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, כצפוי.



היורו רשם הבוקר שער של 1.1767 דולר, רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-18 ביוני, לנוכח הציפיות שדו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר, שיפורסם מחר בארה"ב, יצביע על ירידה שמינית ברציפות במספר מקבלי השכר בארה"ב. במקביל צפוי שיעור האבטלה לעלות לרמה של 6.2% לעומת 6.1% באוגוסט. אולם בהמשך הבוקר הפך המטבע האירופי את כיוונו.



בשעות הצהריים פירסם הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את החלטתו להותיר את הריבית ללא שינוי בגוש היורו, ברמה של 2%, למרות סימנים למיתון בגוש היורו. דו"ח מחקר של חברת PwC טוען כי למרות השנה הקשה הצפויה לאיחוד האירופי ב-2004, יש לגוש הכלכלי פוטנציאל צמיחה גדול יותר משל ארה"ב בעשור הקרוב.



ממשלת ארה"ב הודיעה היום על ירידה של 0.8% שנרשמה בחודש אוגוסט בהזמנות מבתי חרושת, לעומת תחזית כלכלנים לירידה של 0.5% בלבד.



כמו כן הודיע היום משרד התעסוקה שמספר מקבלי דמי אבטלה בפעם הראשונה עלה ב-13 אלף בשבוע האחרון לרמה של 399 אלף. על אף העלייה, נותרה הרמה מתחת לסף ה-400 אלף, סף אשר מפריד בין שוק עבודה במגמה חיובית לשלילית.



החולשה הנוכחית בין נובעת מחשש כי הממשל היפאני יתערב במסחר בשוקי המט"ח. לפי הערכות סוחרים בשוק המט"ח, ביצע הבנק המרכזי של יפאן התערבות במסחר היום. ממשלת יפאן עשויה להגביה את המגבלה המוטלת על גיוס הון בהנפקות אג"ח כדי לממן את ההתערבויות במסחר במט"ח, שנועדו לבלום את הייסוף בין.



סימנים להתאוששות בכלכלת יפאן ניכרים: סקר טנקאן של מדד הביטחון העסקי לרבעון השלישי הראה שהסנטימנט בקרב היצרניות הגדולות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלה בספטמבר ל-1+ מ-5- ביוני. הנתון עלה במקצת על תחזיות האנליסטים, שעמדו על 0, והיה הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000.



נתוני הסקר הצטרפו לאינדיקטורים כלכליים נוספים שפורסמו באחרונה, המלמדים כי כלכלת יפאן מצויה במגמת התאוששות. התוצר המקומי הגולמי זינק ברבעון השני בקצב שנתי של 3.9%, ושוק המניות בטוקיו רשם את העלייה החדה ביותר מבין הבורסות הגדולות בעולם ברבעון האחרון. אתמול דיווח משרד העבודה היפאני כי שיעור האבטלה במדינה ירד באוגוסט ל-5.1%, לעומת 5.3% ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully