וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים בוול סטריט על רקע ירידה בהזמנות מבתי חרושת; מניית AMD עלתה ב-4.7% בעקבות העלאת המלצה

רונן סרברניק

2.10.2003 / 23:14

מניית יאהו עלתה ב-4.2% לאחר שהחברה הודיעה כי הגיעה לפשרה עם חברת התקליטים EMI; סאן ירדה ב-2.3% לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' הזהיר את החברה מהפיכתה ל"לא רלוונטית"



סגירה חיובית נרשמה היום בוול סטריט על אף ירידה חדה מהצפוי בהזמנות מבתי חרושת לחודש אוגוסט. דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.2% לאחר שאתמול נסגר בעלייה של 2.1% - העלייה היומית החדה ביותר מאז חודש יוני; נאסד"ק עלה ב-0.2% לאחר שאתמול זינק ב-2.5%.



ירידה של 0.8% נרשמה בחודש אוגוסט בהזמנות מבתי חרושת, לעומת תחזית כלכלנים לירידה של 0.5% בלבד.



משרד התעסוקה הודיע הבוקר שמספר מקבלי דמי אבטלה בפעם הראשונה עלה ב-13 אלף בשבוע האחרון לרמה של 399 אלף. על אף העלייה, נותרה הרמה מתחת לסף ה-400 אלף, סף אשר מפריד בין שוק עבודה במגמה חיובית לשלילית.



התשואה על אג"ח ממשלתי ל-10 שנים עולה אל מעל לרמת 4% בעוד מחירו יורד לרמה של 101.78 דולר. התשואה על אג"ח ל-30 שנה עולה ב-1.1% לרמה של 4.938%.



מניית סאן סיסטמס (סימול SUNW) ירדה ב-1.7% והשלימה ירידה של כ-16% מאז תחילת השבוע לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ', במכתב פתוח למנכ"ל החברה, קרא לו לבצע קיצוצים בעלויות התפעוליות. "במצב הנוכחי, אנו צופים שסאן תמשיך לספוג הפסדים במנייתה ובתוצאותיה הפיננסיות", כתב הבנק. "החברה תיאלץ להתמודד עם תחרות קשה מצד IBM, HP ודל ועלולה להפוך ללא רלוונטית", הוסיף. IBM ירדה ב-0.3%; HP ירדה ב-0.3%; דל ירדה ב-0.5%.



יצרנית השבבים AMD (סימול AMD) עלתה ב-4.7% לאחר שאנליסט ג'יי. פי. מורגן, כריסטופר דנלי העלה את המלצתו למניה ל"נייטראלי" מ"משקל חסר" בעקבות עדויות להתאוששות הביקוש לשבבי זיכרון מסוג פלאש באסיה. עוד אמר דנלי שמחירי שבבי הפלאש התייצבו בפעם הראשונה מזה 3 שנים ועשויים אף לעלות ברבעון הראשון של 2004.



יצרנית הטרקטורים קטרפילר (סימול CAT) עלתה ב-1.9% לאחר בנק ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון אמר ללקוחותיו שהחברה צפויה לזכות בהזמנה רחבת היקף מממשלת ארה"ב להקמת תחנות כוח בעיראק. אנליסט קרדיט סוויס מסר שההזמנה צפויה להגדיל את שורת הרווח למניה בשנת 2004 ב-25 סנט למניה.



מניית אורקל (סימול ORCL) ירדה ב-2.3% לאחר שעיתון ה"USA טודיי" דיווח שמשרד המשפטים האמריקאי נערך לאפשרות להתנגד להצעת הרכש העוינת בת 7.3 מיליארד הדולר שהגישה החברה למתחרתה פיפלסופט מטעמים של חשש מפגיעה בתחרות. פיפלסופט (סימול PSFT) נסגרה בירידה של 0.2%.



מניית יאהו (סימול YHOO) עלתה ב-4.2% לאחר שהחברה הודיעה כי הגיעה לפשרה עם חברת התקליטים EMI בנוגע לתביעת הפרת זכויות היוצרים ע"י שרות הרדיו המקוון של יאהו, לונצ'קסט.



בהתאם לפשרה תשלם יאהו תשלום חד פעמי ל-EMI ולשתי חברות תקליטים נוספות על מנת להפוך לחוקי, את השימוש ששירות הרדיו עושה במוזיקה הרשומה תחת זכויות היוצרים של EMI.



מניית יצרנית התוכנות הפיננסיות, אינטוויט (סימול INTU) ירדה ב-3.2% לאחר שהחברה חזרה ואישרה אתמול לאחר הסגירה את תחזיותיה להפסד של 26-30 סנט למניה, מתחת לתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully