וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת I3 מעוניינת למכור את אחזקותיה בצנורות המזרח התיכון

אורה קורן

3.10.2003 / 10:42

הערכות: הרצון למכור נובע מחקירת רשות ניירות ערך וקושי בגיוס הון; I3: "אנחנו לא בהליך מכירה ולא בהליך של משא ומתן"



חברת I3, המחזיקה 43% ממניות צנורות המזרח התיכון, הביעה בשבועות האחרונים עניין במכירת אחזקותיה בחברה "תמורת מחיר הולם"- כך מסרו אתמול מקורות בשוק ההון. כמו כן בוחנת החברה אפשרות למכירת 6%-5% בלבד מאחזקותיה, באופן ששיעורן יירד עד 38% - בדומה לשיעור האחזקה של השותף הבכיר הנוסף בחברה, גאון אחזקות. לחברת גאון אחזקות זכות סירוב ראשונה למניות I3 בצנורות המזרח התיכון. על פי חלק מהמקורות, המניות הוצעו למכירה לפי שווי חברה של כ-40 מיליון דולר, הגבוה ב-10% משווי השוק של החברה.



כתוצאה מהנכונות למכור את חבילת המניות החלו כמה בתי השקעות לחפש רוכש למניות, אך עד כה לא נמצא להן קונה. בתגובה אמרו בחברת I3 כי החברה אינה נמצאת בהליך כלשהו למכירת אחזקותיה בצנורות המזרח התיכון. "אנחנו לא בהליך מכירה ולא בהליך של משא ומתן", אמרו בחברה.



ההערכה היא כי הרצון למכוראת המניות קשור לשתי התפתחויות שהיו בחברות הבורסאיות שבשליטת I3 בחודשים האחרונים. ההתפתחות הראשונה היא חקירת רשות ניירות ערך בצינורות המזה"ת שהחלה באוגוסט האחרון. הרשות חוקרת חשדות שלפיהם אנשי I3, איאן דייויס ואביב אלגור, נעזרו באיש קש שהחזיק מניות בצנורות בעבורם, כדי להעביר החלטות בעלי עניין שהיטיבו עמם. דייויס ואלגור מכחישים את החשדות נגדם.



המקורות העריכו כי בנוסף על החששות בקשר לאלגור ודייוויס, החקירה עלולה להסתעף למקומות נוספים, והיא עלולה להקשות על הפעילות העסקית של I3 בבריטניה. התרחקותה של I3 מצנורות באמצעות מכירת המניות עשויה לשפר את מצבה בהקשר זה.



ההתפתחות השלילית השנייה היתה ביטולן של שתי הנפקות ציבוריות של אג"ח, שאותן I3 ניסתה לקדם בחברות ויטה פרי-גליל, העוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון, ובצנורות המזרח התיכון עצמה. כשבוע לאחר הפרסום בדבר חקירת רשות ניירות ערך הודיעה צנורות על דחיית הנפקת האג"ח שעמדה באותו זמן להסתיים.



צנורות ניסתה לגייס עד 90 מיליון שקל, ואף פירסמה תשקיף לצורך זה. עם ביטול ההנפקה ציינה מנכ"ל החברה אסתר אלדן



, כי הדחייה נבעה משילוב של תנאי השוק וחקירת הרשות. היא העריכה כי ההנפקה תתבצע חודשיים לאחר מכן, ואולם נראה כי גם הערכה זו לא תתממש.



ההנפקה בויטה פרי-גליל בוטלה בשל המצב הפיננסי הרעוע של החברה - שלההתחייבויות של כ-170 מיליון שקל לבנקים. גופים מוסדיים סרבו להשקיע כספים בחברה שיציבותה מוטלת בספק, מכיוון שהם חששו לעמידתה בפירעון החוב. ייתכן כי מכירת המניות בצנורות תסייע ל-I3 לייצב את מצבה של ויטה.



צנורות המזרח התיכון עוסקת בייצור ושיווק של צנורות פלדה לתעשייה, מבנים והולכת דלק וגז. מאז שנרכשה צינורות על ידי גאון ו-I3, היא ביצעה תפנית עסקית, הגדילה את הכנסותיה ועברה לרווחיות. ההערכה של בתי ההשקעות היא כי ניתן לקבל על חבילת המניות בצנורות פרמיית שליטה שתבטא מחיר גבוה בעשרות אחוזים משווי השוק שלה. צנורות נסחרת בשווי שוק של כ-140 מיליון שקל.



ההכנסות של צנורות ברבעון השני של 2003 הסתכמו ב-41.5 מיליון שקל, עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2002. הרווח הנקי שלה הגיע ל-5 מיליון שקל ב-2003, לעומת 3.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



I3 הבריטית נכנסה לפעילות בישראל בשנים האחרונות, ומחזיקה בשליטה בעוד כמה חברות, שבהן פיניציה וברבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully