וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ' מכר 25% מאחזקות רוסאל לשותפו אולג דריפסקה

רונן סרברניק

3.10.2003 / 10:52

מכירה זו של חברת האלומיניום מצטרפת לגל מכירות שביצע אברמוביץ' השנה עקב לחץ הקרמלין על אנשי עסקים; אברמוביץ' עדיין מחזיק ב-25% נוספים ברוסאל



המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ', האיש השני העשיר ביותר ברוסיה, מכר 25% מאחזקות חברת האלומיניום הרוסית רוסאל, לשותפו אולג דריפסקה, מנכ"ל החברה. אברמוביץ' עדיין מחזיק ב-25% נוספים ברוסאל, ודריפסקה מחזיק ב-75% הנותרים.



מכירה זו מצטרפת לגל מכירות שביצע אברמוביץ' השנה, עקב לחץ של הקרמלין על אנשי עסקים. באפריל מכר אברמוביץ' 92% ממניות סיבנפט, חברת הנפט ה-5 בגודלה ברוסיה, למתחרתה יוקוס אויל במחיר של 3 מיליארד דולר. בחודש מארס מכר 26% ממניות חברת התעופה הרוסית, ארולופט במחיר של 135 מיליון דולר.



בחוד אוגוסט, חשף ה"פייננשל טיימס" שאברמוביץ', המיליארדר היהודי שרכש את קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי מגביר את מאמציו לחסל את השקעותיו ברוסיה, עקב הלחץ ההולך וגובר על אצולת הממון במדינה, לקראת הבחירות שייערכו בדצמבר.



איש עסקים רוסי אמר לעיתון שתוכניותיו של אברמוביץ' הן להיפטר מהשקעותיו במפעל קותלי החזיר אומסק, ובקבוצת כלי הרכב רוספרומאווטו, שאותה רכש לפני ארבע שנים. "הוא אינו רוצה להיות חלק מאצולת הממון, אלא משקיע בלבד. הוא רוצה לשמור על השקעותיו, אבל ליהנות מגמישות רבה יותר ומתזרים מזומנים גבוה יותר, ולהשקיע יותר ברחבי העולם".



אברמוביץ' הפך לחבר פרלמנט, ולאחר מכן למושל אזור צ'וקוטקה במזרח הים הארקטי, אך הקפיד לא לבלוט. רוב השקעותיו מתנהלות מחוץ לגבולות רוסיה, ומילהאוס קפיטל, חברת ההנהלה של נכסיו, רשומה ופועלת בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully