וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין יוזם ערבות מדינה לעשר שנים למפלגות - לפריסת החובות

צבי זרחיה

3.10.2003 / 10:50

ריבלין מציע עוד להפחית בהדרגה את המימון שמקבלות המפלגות מתקציב המדינה; כיום מקבלת כל מפלגה מימון חודשי בסך 58,165 שקל בעבור כל אחד מחברי הכנסת שלה; חובות המפלגות נאמדים ב-200 מ' ש'



יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), יוזם רפורמה בחוק מימון המפלגות שתכלול הענקת ערבות מדינה למפלגות לתקופה של עשר שנים, שבה יוכלו המפלגות לפרוס את חובותיהן ולהקל בכך על תזרים המזומנים החודשי שלהן. בד בבד מציע ריבלין להפחית בהדרגה את המימון שמקבלות המפלגות מתקציב המדינה. כיום מקבלת כל מפלגה מימון חודשי בסך 58,165 שקל בעבור כל אחד מחברי הכנסת שלה, בנוסף לסכום חודשי קבוע זהה.



ריבלין מודע לכך שמתן ערבות מדינה לפריסת חובות המפלגות עלול לגרום למצב שבו תידרש המדינה לממש את הערבות עבור "מפלגות מזדמנות" - מפלגות חדשות שייהנו מערבות מדינה ולא ייבחרו לכנסת הבאה. החשש הוא כי מפלגות אלה יחדלו לקבל את מימון המפלגות וכתוצאה מכך, בהיעדר מקורות כספיים אחרים, תישא המדינה בנטל פריסת החובות שלהן.



"אולי זה המחיר שצריך לשלם תמורת הפחתת מימון המפלגות", אמר ריבלין; עם זאת, הורה לבדוק אפשרות כי ערבות המדינה תינתן רק למפלגות ותיקות, המכהנות בכנסת לפחות 25 שנה. ב-94' חוקקו הח"כים תיקון לחוק מימון המפלגות שבו ניתנה בין היתר ערבות מדינה לפריסת חובות המפלגות. ערבות זו תסתיים באפריל 2004, וכעת כאמור מבקש ריבלין חדשה.



ריבלין נדרש כעת לרפורמה בחוק מימון המפלגות בעקבות בקשות של המפלגות להקל את מצבן הכספי לנוכח חובותיהן הגדולים. חובותיהן נאמדים ב-200 מיליון שקל, שמהם a 117מיליון שקל חובות מפלגת העבודה, 18 מיליון שקל חובות המפד"ל ו-11 מיליון שקל חובותיה של מרצ.



לעומת מפלגות אלה, שינוי נמצאת בעודף של 8 מיליון שקל, ומצבה הכלכלי של הליכוד השתפר מאוד באחרונה, בעקבות הכפלת מספר המנדטים בכנסת ה-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully