וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": גראסו הפעיל לחץ על חברה בקומת המסחר בבורסת ניו יורק להגדיל היקף הרכישות של מניות AIG

רונן סרברניק

3.10.2003 / 14:35

הצעד מעורר שאלות בנוגע לאפשרות שגראסו בחר לעזור ליו"ר AIG, מאחר והנ"ל כיהן בעבר כחבר בוועדת התשלומים והמשכורות של הבורסה, אשר אישרה לגראסו חבילת פיצויים גדולה



יו"ר בורסת ניו יורק לשעבר, ריצ'ארד גראסו, הפעיל לחץ על אחת מהחברות בקומת המסחר בבורסת ניו יורק להגדיל את היקף הרכישות של מניות חברת הביטוח AIG (סימול AIG) לאחר שיו"ר AIG התלונן בפני גראסו שהמסחר במניה יותר מדי תנודתי. כך מסרו היום גורמים המקורבים לנושא ל"וול סטריט ג'ורנל".



הצעד יוצא הדופן מעורר שאלות בנוגע לאפשרות שגראסו בחר לעזור ליו"ר AIG, מאוריס "הנק" גרינברג, מאחר והנ"ל תיפקד בעבר כחבר דירקטוריון הבורסה והשתתף בוועדת התשלומים והמשכורות של הבורסה. גרינברג השתתף בוועדת התשלומים כאשר זו החליטה להעניק לגראסו את חבילת הפיצויים בגללה נאלץ לעזוב את הבורסה.



ב-23 באוקטובר 2002, במכתב שהגיע לשולחנו של גראסו, התלונן גרינברג שחברה "מקצועית" אשר עובדת בקומת המסחר של הבורסה, ואשר אחראית לחלק נכבד מהמסחר במניות AIG, אינו רוכש מספיק מניות וכי עליו לרכוש יותר על מנת להקטין את תנודתיות המניה.



בורסת ניו יורק משתמשת בשיטת ב"ביג בורד" לפיה חברות מסוימות אחראיות למספר מניות ספציפיות ואחראיות לתיאום פקודות "קנייה" ו"מכירה" שנותנים המשקיעים. כאשר קונים ומוכרים אינם מסכימים על מחיר, החברות המקצועיות נדרשות לרכוש את המניות באמצעות ההון העצמי שלהן על מנת לעודד את המסחר.



גורמים המקורבים לנושא טענו שגראסו, לאחר שקיבל את המכתב, פנה לקומת המסחר ועודד סוחרים בחטיבת ספיר, לידס אנד קלוג, של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, לרכוש יותר ממניות AIG על מנת למנוע מגרינברג מלהעביר את המסחר במניות החברה לבורסה מתחרה.



החטיבה נכנעה ללחץ מצד יו"ר הבורסה, רכשה מניות AIG וייצבה את מחירה. מאוחר יותר התברר שהחברה רשמה הפסד של 14 מיליון דולר בשנתיים האחרונות עקב רכישות מניית AIG.



דיק גראסו עזב את משרתו כיו"ר בורסת ניו יורק בעקבות ביקורת קשה כנגדו וכנגד חבילת פיצויי פיטורים בסך 187.5 מיליון דולר שאירגן לעצמו.



אדווארד קוואלוואסר, סגן נשיא הרגולציה ב-NYSE אמר כי לא היה מודע להתכתבות בין גראסו ל-AIG והוסיף כי תכתובות שכאלו אמורות להגיע לוועדת המעקב של הבורסה אשר תחקור את הנושא.



גרינברג אישר בפני ה"ג'ורנל" את שליחת המכתב אשר ביקר את אופן המסחר במניית AIG, אך שלל מכל וכל את הטענה לפיה דרש את הגדלת הרכישות במניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully