וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות חדות בוול סטריט בעקבות נתוני התעסוקה; מדד המוליכים למחצה מזנק בקרוב ל-6%

רן דוידוב

3.10.2003 / 19:33

במקביל נרשמות ירידות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות: התשואה על האג"ח ל-10 שנים מזנקת ב-0.18% ל-4.18%; סיבל סיסטמס מזנקת בכ-6% לאחר שאישרה התחזיות הרבעוניות



בורסות וול סטריט רושמות עליות שערים חדות על רקע עלייה מפתיעה במספר המשרות בשוק העבודה בארה"ב, ולאחר ששיעור האבטלה נותר ללא שינוי על אף תחזיות לעלייה. דאו ג'ונס עולה ב-1.8% ונאסד"ק נפתח בעלייה של 2.9%. מדד המוליכים למחצה רושם זינוק מרשים של קרוב ל-6%



מספר מקבלי השכר בארה"ב, בניכוי המגזר החקלאי, גדל ב-57 אלף בפעם הראשונה מזה 8 חודשים, לעומת תחזית כלכלנים לירידה של 25 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 6.1% לעומת תחזית כלכלנים לעלייה לרמה של 6.2%.



בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של 29 אלף משרות במגזר היצרני אך עלייה של 74 אלף משרות במגזר השרותים, כולל גידול של 66 אלף משרות במגזר העסקי והמקצועי, 10,000 משרות במגזר הקמעונות ו-10,000 נוספות במגזר הפיננסי.



במקביל לעליות החדות בשוק המניות נרשמת מגמה הפוכה בשוק אגרות החוב הממשלתיות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים מזנקת ב-0.18% ל-4.18%; התשואה על האג"ח ל-30 שנה מזנקת ב-0.16% ל-5.1%. זוהי העליה היומית החדה ביותר בתשואות מזה למעלה מחודשיים.



מניית סיבל סיסטמס (סימול SEBL) הודיעה לאחר הסגירה כי היא חוזרת ומאשרת את תחזיותיה לרבעון השלישי, למרות שהיא צופה לעמוד בסף התחתון של תחזית הכנסותיה לרבעון. החברה צופה הכנסות של 320-322 מיליון ורווח של 3 סנט למניה לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 328.4 מיליון דולר ורווח של 3 סנט למניה. המניה עולה ב-5.7%.



מניית ג'נרל אלקטריק (סימול GE) עולה ב-1.5% לאחר שהודיעה כי היא קרובה לסגירת חוזה המיזוג בין רשת NBC שבשליטתה לחטיבת הבידור של ויוונדי יוניברסל (סימול V). ויוונדי עולה ב-3.1%.



מניית סטארבאקס (סימול SBUX) עולה ב-2.8% לאחר שהחברה, המפעליה סניפי בתי קפה ברחבי העולם, דיווחה על עלייה של 9% במכירותיה בחודש ספטמבר בחנויות ותיקות.



נומורה אינטרנשונל העלתה את המלצתה לחברת נוקיה (סימול NOK) ל"קנייה" מהמלצת "נייטרלי" קודמת. קבוצת המחקר צופה שהביקוש המחוד למכשירי טלפון סלולרי יעלו את רווחי החברה ברבעון הרביעי. המניה עולה ב-2.4%.



מניית יאהו (סימול YHOO) עולה ב-3.4% לאחר שאתמול הודיעה החברה כי הגיע לפשרה עם חברת התקליטיםEMI בנוגע לשימוש במוזיקה אשר מוגנת ע"י חוקי זכויות היוצרים בשידורי הרדיו המקוון, לונצ'קסט. עוד הודיעה החברה כי הגיע להסכם שיתוף תכנים עם ה"פייננשל טיימס".



במגזר הנפט רושמת אקסון מובייל (סימול XOM) עלייה של 1.4% לאחר ש"פייננשל טיימס" דיווח כי החברה עשויה לרכוש כ-40% ממניות חברת הנפט הרוסית יוקוססיבנפט במחיר של כ-25 מיליארד דולר. במקביל, יוקוססיבנפט עתידה לקום בקרוב ממיזוג בין שתיים מהחברות הגדולות ברוסיה ? יוקוס וסיבנפט.



מניית פדאקס (סימול FDX) עולה ב-2.1% לאחר שהחברה הודיעה אתמול לאחר המסחר שעלויות תוכנית הפרישה המוקדמת עליה הודיעה גבוהות מהתחזיות המוקדמות. כעת צופה החברה לבצע תשלום של 380-420 מיליון דולר בשנת 2004 בשל התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully