וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הנפט והתרופות גררו את המדדים לירידות; פאריס ירדה ב-0.5%

יהודה שויצר

6.10.2003 / 19:56

BASF, חברת הכימיקלים הגדולה בעולם, ירדה ב-0.2%; חברת הנפט טוטאל פינה רשמה ירידה של 0.7%



ירידות שערים קלות נרשמו בתום יום המסחר בבורסות אירופה, עת מניות התרופות, בראשן באייר הגרמנית, הובילו את המגמה השלילית. בתום יום המסחר רשם מדד CAC בפאריס ירידה של כמחצית האחוז. בבורסת לונדון רשם מדד FTSE ירידה צנועה של 0.1%.



מחיר הנפט הגולמי התחזק ב-1% לרמה של 30.70 דולר לחבית על רקע ציפיות ששביתה מתוכננת בניגריה ותקיפת מטוסי חיל האוויר הישראלי בסוריה עלולות להביא להורדת תפוקת הנפט. עלייה במחירי הנפט משפיעה על חברות המשתמשת בו בצורה גולמית, דוגמת חברות הכימיקלים והרכב.



באייר, יצרנית הכימיקלים והתרופות הגרמנית, ירדה ב-0.5%; BASF, חברת הכימיקלים הגדולה בעולם, ירדה ב-1.2%; גלאקסו סמיתקליין, יצרנית התרופות השנייה בגודלה בעולם ירדה ב-1.3%.



למרות עליית מחירי הנפט נרשמה חולשה במניות יצרניות הנפט המובילות. טוטאל פינה ירדה ב-0.7%.



במניות הרכב המובילות נרשמה מגמה מגמה מעורבת - דיימלר קרייזלר ירדה ב-0.8%; מניית BMW ירדה ב-1.2%; מניות הרכב הצרפתיות רשמו מנגד עליות: פיג'ו הוסיפה 0.4%; רנו עלתה ב-0.8%.



מניית פראנס טלקום ירדה ב-0.8% לקראת הפגישה השנתית של בעלי המניות. החברה צפויה למסור פרטים על תוכנית רכישת 13.7% ממניות אורנג' שעדיין לא בשליטתה במחיר של 7.1 מיליארד יורו. אורנג' רשמה עלייה קלה של 0.1%.



מניית ABB, חברת ההנדסה השווייצית, ירדה בכ-2% לאחר שאמרה שהיא צופה לרשום רווח השנה בתנאי שתשלים את כל פעילויות הארגון מחדש שתיכננה. עם זאת, יורגן דורמן, מנכ"ל החברה, הסתייג מדברים אלו בראיון לעיתון שווייצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully