וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מכחיש הדיווחים מלבנון על תקיפת מסוקים; ירי בגבול

עמוס הראל

6.10.2003 / 20:03

מקורות ביטחוניים בלבנון דיווחו כי מסוקי צה"ל תקפו מכוניות בדרום המדינה; יוניפי"ל: משאית מים נפגעה מירי צה"ל; ח"א תקף אתמול מחנה בשטח סוריה



צה"ל הכחיש הערב (שני) דיווחים שפורסמו בלבנון לפיהם מסוקי צה"ל תקפו מטרות בדרום המדינה. "הצבא לא התקיף כל מטרה בלבנון", נמסר מדובר צה"ל. מוקדם יותר אמרו מקורות ביטחוניים בלבנון כי כוחות צה"ל הפגיזו שיירת מכוניות בדרום המדינה ופגעו בשתי מכוניות. לדברי המקורות לא היו נפגעים בנפש. המקורות דיווחו גם על ירי מנשק קל באזור הכפר קילא, ממערב למטולה.



משאית של האו"ם שהובילה מים בגבול לבנון נפגעה מירי מהצד הישראלי של הגבול, כך מסר פקיד מכוח שמירת השלום של האו"ם, יוניפי"ל. לדברי הפקיד, המשאית נפגעה משלושה כדורים מהצד הישראלי, אולם לא היו כל נפגעים.



אתמול לפנות בוקר הפציצו מטוסי חיל האוויר מחנה אימונים של ארגוני הטרור בתוך שטח סוריה. התקיפה באתר עין סאחב שנמצא כ-50 קילומטר ממערב לדמשק בוצעה ככל הנראה ממטוסים שטסו בגובה נמוך מעל ללבנון ואז חדרו לשטח סוריה.



מקורות צבאיים הסבירו כי מחנה האימונים נבחר כיעד משום שהג'יהאד הוא "הכתובת המרכזית" האחראית לפיגוע בחיפה. ההחלטה התקבלה בתגובה לפיגוע, שבוצע בידי מחבלת מתאבדת מהארגון. גורמים מדיניים בירושלים הדגישו שהתקיפה הופנתה נגד גורמים בג'יהאד ולא נגד מטרות סוריות. לדברי הגורמים, ישראל תוסיף לפעול נגד ארגוני הטרור בכל מקום, כולל בסוריה, אם דמשק תמשיך לתת חסות לטרור.



ישראל מאשימה את סוריה במתן מקלט לבכירי ארגוני הטרור. מפקדת הג'יהאד האיסלאמי נמצאת בדמשק, שם יושב גם ראש הארגון, רמדאן שלח. "הג'יאהד, כמו ארגוני טרור אחרים, נהנה מתמיכת מדינות באזור, ובראשן איראן וסוריה. סוריה היא מדינה תומכת טרור ובאופן מתמיד מנסה לחבל בכל ניסיון להשיג שקט ויציבות באזור", נמסר בהודעת צה"ל לאחר התקיפה.



זוהי תקיפה ראשונה של ישראל בשטח סוריה מאז מלחמת לבנון ב-1983. לפני כחודשיים ביצעו מטוסי חיל האוויר "בום על קולי" מעל ארמונו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בצפון סוריה. בשנתיים האחרונות הותקפו פעמיים מתקני מכ"ם של צבא סוריה בשטח לבנון, בתגובה להתקפות חיזבאללה בגבול הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully