וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי האוצר וההסתדרות לא נפגשו היום; השביתה בנמלים והעיצומים במשרדי הממשלה צפויים להימשך מחר

אמיר טייג

6.10.2003 / 20:35

בשלב הנוכחי לא נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים; ביום שישי דחתה ההסתדרות הצעת האוצר להקפיא חקיקה נגד רשות הנמלים עד ה-25 באוקטובר בתמורה לסיום השביתה



מחר יימשכו העיצומים במשק לאחר שהמשא ומתן בין האוצר וההסתדרות לא חודש בערב יום כיפור או במוצאו. העיצומים כוללים את כל משרדי הממשלה והשביתה כוללת את 3 נמלי הים. בשלב הנוכחי לא נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים, אך לא מן הנמנע כי המשא ומתן יימשך בימים הקרובים.



בפגישה האחרונה בין הצדדים, שהתקיימה ביום שישי, לא הושגה התקדמות לאחר שהאוצר הציע להסתדרות לעכב את שינויי החקיקה שאושרו בממשלה עד ה-25 באוקטובר, על מנת למצות את המשא ומתן בין האוצר וההסתדרות על אופי השינויים הארגוניים הצפויים ברשות הנמלים. האוצר דרש בתמורה להקפאת החקיקה את סיומה המיידי של השבתת הנמלים, אך ההסתדרות דחתה הצעה זו.



בהסתדרות מבהירים כי הם אינם מתנגדים עקרונית לתוכנית האוצר להפריד בין 3 נמלי הים ולרכז פעילותם בשלוש חברות ממשלתיות נפרדות. סלע המחלוקת העיקרי הוא תנאי העסקת עובדי הנמלים, כאשר ההסתדרות דורשת שמירה על הסכמי העבודה הקיבוציים, בעוד שבאוצר מבקשים גמישות העסקה רחבה יותר. יש לציין כי באוצר רואים בהפיכת נמלי הים ל-3 חברות ממשלתיות נפרדות ופתיחת תחרות ביניהן רק שלב ביניים עד להפרטה מלאה של הנמלים בעתיד.



בשבוע שעבר החליטה הממשלה על 3 צעדים חסרי תקדים בנוגע לנמלי הים, וזאת על רקע השבתתם. הממשלה קיבלה פה אחד את הצעת האוצר לחייב את רשות הנמלים להעביר מקופתה לקופת המדינה כ-200 מיליון שקל על מנת לממן את נזקי השביתה. כמו כן, החליטה הממשלה להאיץ את הרפורמה ברשות הנמלים וכן למנוע שכר מהעובדים הנוקטים בעיצומים. על מנת ליישם החלטות אלו יש צורך באישור הכנסת. כאמור, באוצר עושים שימוש באיום חקיקה זה על מנת להפסיק את השביתה.



ביום שישי הזהיר נתניהו שאם עד ה-25 באוקטובר לא ייחתם הסכם בין הממשלה לנציגות העובדים על מעבר הנמלים לחברות ממשלתיות, "נדלג על שלב המעבר לחברות ממשלתיות וניגש ישר להפרטת הנמלים".



ביום ראשון בבוקר הנחתה ההסתדרות את משרד הפנים, ביטוח לאומי ומס רכוש, הנוקטים בעיצומים, להעניק שירות לנפגעי הפיגוע שאירע ביום שבת בצהריים במסעדת "מקסים" בחיפה. גופים אלו נוקטים בעיצומים מזה כשבוע, אך ההסתדרות הנחתה אותם להעניק את כל הטיפול שיידרש לנפגעי הפיגוע ומשפחותיהם, כמו תעודות פטירה ממשרד הפנים, סיוע כספי וסוציאלי מביטוח לאומי והערכות נזקים ממס רכוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully