וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט הגולמי זינקו ל-30.45 דולר לחבית נוכח התקפת ישראל בסוריה

יהודה שויצר

6.10.2003 / 21:47

לעלייה במחירי הנפט תרם גם חשש גובר מפני שביתה נוספת במתקני הנפט בניגריה - מפיקת הנפט החמישית בגודלה בעולם



מחירי הנפט הגולמי זינקו ביותר מ-1% וחצו את רף 30 הדולר לחבית נוכח חששות מהסלמה באזורינו בעקבות התקפת צה"ל על מחנה אימונים של הג'יהאד האיסלאמי בסוריה וחששות מפני שביתה כללית בתעשיית הנפט בניגריה. מחירי הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו יורק נסחר ב-30.45 דולר לחבית, לאחר שבבוקר זינק מחיר הנפט ל-30.80 דולר.



חיל האוויר של ישראל תקף ביום שבת בלילה מחנה אימונים של ארגונים פלשתיניים בעומק שטח סוריה, 12 ק"מ מצפון-מערב לדמשק. מקורות לבנוניים דיווחו כי שני בני אדם נפצעו בהתקפה. מתקפה זו עוררה חששות מחודשים מפני הסלמה במזרח התיכון ופגיעה בתפוקת הנפט מהאזור כתוצאה מכך.



בדיון שהתקיים אמש בבנין האו"ם בניו יורק הביעו רוב החברות במועצת הביטחון הסתייגות מפעולת ישראל סמוך לדמשק, כאשר נציג ארה"ב נמנע מלגנות את ישראל ושיגר קריאה לסורים לפעול נגד ארגוני הטרור הפועלים בתחומם.



הצעת ההחלטה שהפיצה סוריה בקרב חברות מועצת הביטחון מצהירה כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי ומביעה חשש מהסלמה חמורה במצב במזרח התיכון. שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, שלח מוקדם יותר איגרת דחופה למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, ובה עידכן אותו על שהתרחש אתמול בבוקר: "מטוסי קרב ישראליים חדרו לשמיים האוויריים של לבנון וסוריה, הפציצו אתר אזרחי ליד הכפר עין צאחב וגרמו לנזקים ברכוש". א-שרע הוסיף, כי בידי סוריה היכולת להגיב על התקיפה הישראלית כך שיווצר איזון בין הצדדים, אך היא העדיפה לנקוט איפוק מירבי, "כדי לא לאפשר לישראל להרחיב את המשבר הפנימי שלה לכלל האזור". מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, גינה התקפת ישראל בסוריה והביע דאגה מ"ההסלמה של המצב המתוח ממילא שעלולה להשפיע על המזרח התיכון".



ישראל מאשימה את סוריה במתן מקלט לבכירי ארגוני הטרור. מפקדת הג'יהאד האיסלאמי נמצאת בדמשק, שם יושב גם ראש הארגון, רמדאן שלח. "הג'יאהד, כמו ארגוני טרור אחרים, נהנה מתמיכת מדינות באזור, ובראשן איראן וסוריה. סוריה היא מדינה תומכת טרור ובאופן מתמיד מנסה לחבל בכל ניסיון להשיג שקט ויציבות באזור", נמסר בהודעת צה"ל לאחר התקיפה.



שביתה נוספת בניגריה



ארגוני העובדים בניגריה, אחת ממפיקות הנפט הגדולות באפריקה, קוראים לשביתה כללית בענף הנפט על רקע הודעת נשיא המדינה על רפורמה בענף. אולסגון אובסנג'ו, נשיא ניגריה, קרא לרגורלציה מחדש של מכירות הנפט מניגריה כחלק ממאמץ ממשלתי להסדיר העבודה בענף.



החלטה זו עוררה התנגדות עזה בקרב ארגוני העובדים החוששים מהרעה בתנאיהם. ארגון העובדים המרכזי במדינה הזהיר כי השביתה עלולה להימשך זמן רב ותימשך לפחות חודשיים. ניגריה היא מפיקת הנפט החמישית בגודלה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully