וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות רמבוס זינקו ב-38% בעקבות נצחון משפטי על אינפיניון

יהודה שויצר

6.10.2003 / 22:30

בית המשפט העליון בארה"ב הודיע כי לא ידון בעתירתה של אינפיניון כנגד רמבוס על הפרת זכויות פטנט



בית המשפט העליון בארה"ב הודיע כי לא ידון בעתירת יצרנית השבבים אינפיניון כנגד מתחרתה רמבוס. אינפיניון עתרה לעליון לאחר שבית משפט לערעורים בארה"ב ביטל בינואר את ההחלטה של חבר המושבעים להרשיע את יצרנית שבבי הזיכרון רמבוס (סימול RMBS) בעבירות הונאה בגין הסתרה מכוונת של בקשה לפטנט על תקן שבבים שפיתחה. מניות רמבוס נסקו בכ-38%.



התביעה הוגשה נגד רמבוס על ידי מתחרתה אינפיניון שטענה כי רמבוס הסתירה בכוונה תחילה בקשה לפטנטים על תקני שבבים, למרות שידעה כי באותה שעה מתבצע פיתוח תקנים לשבבי זיכרון אלה. במאי 2001 הורשעה רמבוס בהונאה בבית המשפט המחוזי של ריצ'מונד וירג'יניה, והצטוותה לשלם 3.5 מיליון דולר בפיצויי עונשין.



בית המשפט לערעורים ביטל את ההרשעה בהונאה, בטענה כי לא נמצאו הוכחות מוצקות התומכות בעמדת חבר המושבעים לפיה רמבוס הפרה את החוק כאשר הסתירה את הבקשה.



רמבוס, המחזיקה ב-95 פטנטים על טכנולוגיית ממשקי זיכרון ונהנית מהכנסות מתמלוגים על שימוש בטכנולוגיה שלה, נקלעה לתסבוכת המשפטית בעקבות תביעות שהגישה בהיקף של כ-800 מיליון דולר לתשלום תמלוגים על פטנטים שלא הועברו לה על ידי יצרניות שבבים כמו אינפיניון הגרמנית.



עם הודעת בית המשפט העליון הודיעו פרקליטי רמבוס כי החלטה זו סללה את הדרך לתביעה נגדית על הפרת פטנט של רמבוס על ידי אינפיניון. ראוי לציין כי תביעה דומה נדחתה על ידי בית המשפט לפני קרוב לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully