וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אם סיסטמס עלתה ב-12%

שירלי יום-טוב

6.10.2003 / 23:59

השלימה זינוק של 31% ב-4 ימים. נאסד"ק עלה ב-0.7%. צורן איבדה 6.5% במחזור גבוה בעקבות הורדת המלצה. סביינט המשיכה להתממש ב-0.7% לאחר שאישרה כי היא מנהלת מו"מ עם טבע לרכישתה

היעדרם של הסוחרים היהודים מוול סטריט עקב יום הכיפורים הורגש כמו בכל שנה במחזורי המסחר הנמוכים שריכזו רוב המניות. מספר אנליסטים בוול סטריט אף כינו את יום המסחר כ"יום מנוחה" על רקע היעדר חדשות כלכליות והשקט היחסי ששרר בזירת המסחר. בתחילת היום דשדשו המדדים דקות ארוכות אך החלו לאחר מכן לרשום עליות יציבות עד הסיום. הודעתה של הענקית מוטורולה בדבר הספין אוף המתוכנן לחטיבת השבבים שלה סייעה למגמה החיובית. הנאסד"ק עלה ב-0.7% לרמה של 1,893 נקודות והדאו הוסיף 0.2% לרמה של 9,594 נקודות. זאת בהמשך ישיר למגמה החיובית בשבוע המסחר האחרון בו עלה הנאסד"ק ב-4.9% והדאו הוסיף 2.8%.

חטיבת השבבים של מוטורולה רשמה בשנת 2002 הכנסות של 4.8 מיליארד דולר מתוך כלל הכנסות החברה שהסתכמו ב-27.3 מיליארד דולר. מוטורולה הודיעה כי בכוונתה להפוך את החטיבה לחברת עצמאית ולהנפיק את מניותיה, מהלך אשר לו קראו אנליסטים זה לא מכבר. אלו ציינו בעבר כי מכירתה של החטיבה שאינה רווחית, תסייע לחברה להפנות משאבים לחטיבות אחרות, רווחיות.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי עומדת בפתח ואת יריית הפתיחה תספק השבוע יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, אלקואה הנכללת במדד הדאו ג'ונס. יצטרפו אליה השבוע קונגלומרט הענק ג'נרל אלקטריק, אף הוא חבר של כבוד בדאו, ופורטל האינטרנט הפופולרי יאהו.

הימים הראשונים של הרבעון הרביעי - עונת אזהרות הרווח לקראת תוצאות הרבעון השלישי, עברו בשקט יחסי והמשקיעים לא קיבלו לידיהם מסה גדולה של אזהרות. תחזיות הרווח לרבעון השלישי היו טובות מאלו של הרבעונים הקודמים עם יחס של 1.7 חברות שהורידו תחזיות על כל חברה שהעלתה תחזיות. זאת לעומת יחס של 2.4 בין המורידות למעלות ברבעון המקביל בשנה הקודמת ולעומת יחס של 2.0 ברבעון השני.

ממוצע תחזיות הצמיחה לרבעון השלישי לחברות הנכללות במדד ה-S&P500 עומד על 15.9%, לעומת 13.5% בתחילת הרבעון, ולעומת צמיחה ממוצעת של 9.5% שנרשמה ברבעון השני. יחד עם זאת, אנליסטים מעריכים כי חברות רבות עשויות לעלות על התחזיות, ובכך להעלות את ממוצע הצמיחה אף לרמה של כ-20%. בין החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים נרשמו הודעות מעטות במהלך סוף השבוע ויום הכיפורים. גם עונת האזהרות עברה עד כה ללא אירועים מיוחדים למעט הודעה חיובית דווקא של חברת אבטחת המידע אלדין ביחס לתוצאות הצפויות.

מניית אם סיסטמס המשיכה לרכז עניין ועלתה ב-12.5% למחיר של 20.7 דולר במחזור גבוה מהרגיל. בכך השלימה זינוק של כ-31% מיום רביעי האחרון בו הודיעה החברה על הגשת תשקיף מדף לגיוס של כ-100 מיליון דולר. אם סיסטמס, שבקופתה 95 מיליון דולר, מפתחת ומייצרת מוצרים מבוססי זיכרון Flash. שווי השוק של החברה מכפר סבא מסתכם ב-560 מיליון דולר.

נטסקרין, החברה המתחרה בענקית אבטחת הרשתות הישראלית צ'ק פוינט, הודיעה על רכישתה של חברה אמריקאית פרטית הפועלת בתחום רשתות וירטואליות פרטיות (VPN), בעסקה שהיקפה 265 מיליון דולר. נטסקרין תשלם לבעלי המניות של חברת Neoteris 20 מיליון דולר במזומן ו-245 מיליון דולר במניות. צ'ק פוינט, שבקופתה כ-1.5 מיליארד דולר, נמנעת לפי שעה מרכישת חברות שעשויות להעשיר את פורטפוליו המוצרים שלה. מניית צ'ק פוינט רשמה ירידה קלה למחיר של 17.9 דולר.

מניית צורן איבדה 6.5% למחיר של 19.6 דולר במחזור גבוה בעקבות הורדת המלצה של בית ההשקעות CE Unterberg Towbin מ"קנייה" ל"תשואת שוק לטווח ארוך". בבית ההשקעות ציינו כי שרשרת האספקה בתחום מכשירי ה-DVD מתאפיינת יותר ויותר כשרשרת אספקה של מוצרי צריכה, דבר היוצר לחץ על מחירי הרכיבים. עוד ציינו האנליסטים כי צורן תתקשה להשיג את תחזיות 2004. צורן מספקת שבבי דחיסה לנגני DVD ומצלמות דיגיטליות ונסחרת לפי שווי שוק של כ-840 מיליון דולר

מניית סביינט המשיכה לאבד היום וירדה ב-0.7% למחיר של 5.9 דולרים. ביום שישי אישרה סביינט יחד עם ענקית התרופות הגנריות טבע, את היותן של השתיים במו"מ לקראת רכישתה של טבע את סביינט בעסקה שהיקפה 365 מיליון דולר. סביינט, שזינקה ביום חמישי האחרון ב-17% במחזור גבוה על רקע חרושת השמועות, התממשה ביום שישי ב-3%. טבע ירדה היום ב-2.3% למחיר של 56.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully