וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: יציבות בסיום המסחר - המעו"ף ירד ב-0.06%

7.10.2003 / 17:22

מניות הבנקים הגדולים עלו בכ-1%. לקראת סיום המסחר עברו מניות הביטוח לעליות כשהובילה את המגמה הפניקס 1 שעלתה ב-4.4%. מבטח שמיר עלתה ב-3.1% במחזור של כ-7 מיליון שקל

פעילים בשוק ההון התל אביבי העריכו לפני יום כיפור כי למרות הפיגוע הקשה בחיפה, בשוק ימתינו לתגובת צה"ל. עם פרסום הידיעות בדבר תקיפת צה"ל במחנות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי כ-15 ק"מ מדמשק - תקיפה ראשונה מאז שנות ה-80, סייגו בכירי שוק ההון את תגובתם, ואמרו כי ההערכה שתגובת השווקים תהיה מתונה תקפה רק אם לא תהיה תגובת שרשרת לתקיפה סמוך לדמשק.

"במידה שתגובת צה"ל לפיגוע תהיה קשה, יגיב השוק - בהמתנה לפיגוע נקם", אומר בכיר בשוק ההון. יחד עם זאת, הסכימו מספר בכירים בשוק כי לכל היותר יגיב שוק ההון בעליות מתונות של הדולר ובירידות לא חדות בבורסה, ויתקן ביום רביעי. הערכה זו מתממשת בינתיים.

המסחר בבורסה נפתח היום בירידות שהלכו והתמתנו ככל שהודעות ההרגעה של קברניטי המדינה הוזרמו לכלי התיקשורת. אולם כשכלי התקשורת דיווחו כי הרמטכ"ל אינו צופה החרפה במצב בגבול הצפון נבלמו הירידות ובורסה סגרה ביציבות.

בסיומו של יום ירד מדד המעו"ף ב-0.06% ל-422 נקודות, מדד ת"א 100 ירד ב-0.05% ל-439.86 נקודות והתלטק 15 עלה ב-0.55% ל-283.05 נקודות. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-344 מיליון שקל.

רונן אביגדור, מנהל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אקסלנס, העריך שתגובת השווקים לפיגוע התופת בחיפה תהיה מתונה. "אני לא מדבר מהפוזיציה", הוא אומר. "אמפירית, אחרי פיגועים גדולים בסדר גודל כזה הגיבו השווקים במתינות כאילו הפנמנו את המצב הקשה הזה: זה עצוב, אבל נראה שהפכנו קהי חושים גם בתחום הזה".

דרור נגל, מנהל קרנות הנאמנות של בנק הפועלים, העריך אף הוא שהשווקים יגיבו, לכשיתחדש המסחר בשווקים הפיננסיים, במתינות. "מישהו באמת חשב שהפיגועים ייפסקו? זו מציאות קשה, וכל עוד היא לא תשתנה נישאר עם התחושות הקשות, כשללא תגובה חריגה של צה"ל השווקים יגיבו במתינות".

בכל מקרה, מציין נגל כי להערכתו היום יגיב השוק בהתחזקות של הדולר ובהיחלשות של הבורסה: "ללא חדשות נוספות המגמה הזאת תהיה מתונה".

שי ברק, מנכ"ל אילנות דיסקונט, מסכים עם ההבחנה של נגל ואביגדור, ואינו צופה תגובה חריפה של שוק ההון לפיגוע. "לצערי, זאת המציאות שאנחנו חיים בה, וגם בשוק ההון למדו להתנהל תחת פיגועים".

בימים שבהם לא התקיים מסחר בתל אביב בעקבות חופשת סוף השבוע הארוכה, המשיכה המגמה החיובית בוול סטריט. בשוק ההון מציינים הבוקר שלמגמה זו, כאמור, תהיה השפעה חיובית על השווקים. ביום שישי ואתמול רשם מדד נאסד"ק עלייה מצטברת של כ-3%, בעוד מדד דאו ג'ונס רשם עלייה מצטברת של כ-1.3%. הבורסות המרכזיות באירופה רשמו אמש ירידות של כ-0.5%. מדד דאו ג'ונס נסגר אמש ברמה של 9,594.98 נקודות, ומדד נאסד"ק נסגר ברמה של 1,893.46 נקודות.

המסחר בחוזים עתידיים על מדד המניות המובילים בוול סטריט צופה ירידות שערים מתונות בפתיחה כשהחוזים על מדדי דאו ג'ונס ו-S&P יורדים בשיעור של כ-0.5%. ירידות בשיעור דומה נרשמו בתחילת המסחר בוול סטריט.

השפעה ממתנת הייתה על הבורסה של תל אביב לעובדה שאמש המשיך הדולר להיחלש בשיעור הגבוה מ-1% לעומת היורו, כשהשפל נרשם ברמה של 1.17 דולר ליורו היום המשיכה המגמה והדולר המשיך להיחלש מול היורו תוך שהוא נסחר ברמה של 1.18 יורו לדולר.

מניות הבנקים הגדולים נסחרו בשעות היום במגמה מעורבת כשלקראת הסיום יישרו מניות אלה קו ורשמו עליות שערים, פעילים בשוק ההון ציינו היום כי משקיעים זרים מממשים היום החזקות במניית לאומי וממירים החזקות אלה במניות בנק הפועלים. לאומי עלתה ב-0.8% ודיסקונט עלתה ב-0.7%. מניית בנק הפועלים עולה ב-1% והבינלאומי 5 עלתה ב-0.3%.

בתקופה האחרונה נהנו חברות הביטוח הגדולות מביקושים מכיוון המשקיעים הזרים, שהעריכו כי מניות אלה נסחרות במחירים אטרקטיוויים. כחלק מהגמה הכללית פתחו מניות אלה בירידות שערים שהתחלפו בעליות לקראת סוף היום. מגדל עלתה ב-0.4% וכלל ביטוח עלתה ב-1.2%. פניקס1 בלטה בעלייה של 4.4% במחזורים נמוכים.

מניית טבע ירדה ב-2.9% בעקבות פער ארביטראז' שלילי של 2.6%. מבטח שמיר ריכזה מחזור של כ-7 מיליון שקל תוך שהמניה עולה ב-3.1%.

מניית אזורים עלתה ב-0.1% לאחר שהיום פורסם שבכוונת החברה לגייס 70-80 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully