וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו מזנק לרמה של 1.174 דולר - סמוך לשיא של 3 חודשים מול המטבע האמריקאי

רן דוידוב

7.10.2003 / 9:37

הדולר נפל ב-1.5% מול היורו מאז יום שישי, אז זינק לזמן קצר בעקבות נתוני התעסוקה החיוביים בארה"ב; אתמול אמר נגיד הבנק המרכזי של אירופה כי נפילת שער הדולר היא "בלתי נמנעת"



הדולר ממשיך הבוקר את מגמת ההיחלשות כנגד היורו ונסחר סמוך לשפל של שלושה חודשים שרשם בשבוע שעבר. אתמול זינק היורו בחדות לאחר שוים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר כי נפילת שער הדולר היא "בלתי נמנעת". הערה זו של דויזנברג המחישה כי הבנק המרכזי אינו שוקל התערבות במסחר במט"ח. היורו נסחר ברמה של 1.174 דולר לעומת 1.1709 דולר אמש ו-1.1572 דולר ביום שישי. הדולר נחלש מול הין לרמה של 110.7 ין לעומת 110.99 ין אמש.



ביום שישי רשם הדולר זינוק קצר מועד לאחר שמשרד העבודה בארה"ב דיווח במפתיע על גידול של 57 אלף משרות בכלכלת ארה"ב, לעומת תחזית לירידה של 25 אלף. במקביל נותר שיעור האבטלה ללא שינוי ברמה של 6.1%, חרף תחזית לעלייה קלה.



אולם אובדן המומנטום ודברי הנגיד האירופי הביאו לשינוי מגמה מהיר והדולר קרוב כעת לשפל תלת חודשי שרשם בשבוע שעבר - 1.177 דולר ליורו.



ליציבות היחסית במסחר בדולר/ין תרמה שורה של התערבויות במסחר במט"ח על ידי הבנק המרכזי של יפאן. קברניטי הכלכלה ביפאן חוששים כי התחזקות הין, שזינק בקרוב ל-15% ביחס לדולר בשנה האחרונה, תוביל לפגיעה קשה בכלכלתה המדשדשת ולכן הבנק מוכר ין בהיקפים גדולים ורוכש דולרים. התערבות זו עוררה את קצפן של ארה"ב ואירופה.



מנתוני משרד האוצר היפאני שפורסמו היום עולה שעתודות מטבע החוץ של יפאן זינקו בסוף ספטמבר ל-604.8 מיליארד דולר מ-555.1 מיליארד דולר בסוף אוגוסט. הגידול החד נבע כתוצאה מההתערבות המסיווית של הבנק המרכזי של יפאן בשוק המט"ח. בשבוע שעבר דיווח המשרד כי הזרים לשוק בספטמבר 4.46 טריליון ין, שווה ערך ל-40.18 מיליארד דולר. כתוצאה מכך עלתה כמות הינים שהזרים המשרד מאז תחילת השנה ל-13.5 טריליון, נתון המהווה שיא שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully