וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון אינוונטק דורש מיעקב לוכסנבורג הבהרות מהותיות בעניין הצעת הרכש שלו

הרצל לקס

7.10.2003 / 10:18

לוכסנבורג התעלם ממכתב בו פירטו חברי דירקטוריון אינוונטק ובראשם בני משפחת שובל שאלות בנוגע למבנה אחזקותיו בחברה, פירוק חברת הניהול ומינוי הנהלה חדשה



מאבקי השליטה בקרן אינוונטק נמשכים. הבוקר פירסמה הנהלת אינוונטק את תגובת דירקטוריון החברה להצעת הרכש של יעקב לוכסנבורג, שרכש לאחרונה באמצעות חברת לפידות שבשליטתו כ-25% ממניות אינוונטק, בה הוא מציע לרכוש 8% ממניות החברה תמורת 2.7 שקלים למניה.



הצעת הרכש של לוכסנבורג באה על רקע כוונתו לסגור את חברת הניהול ולהפוך את אינוונטק לחברת השקעות רגילה עם הנהלה מטעמו, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker. כהכנה לצעד זה הודיע לוכסנבורג על כוונתו להחליף את הדירקטורים המכהנים כיום בנציגים מטעמו.



בדירקטוריון אינוונטק מכהנים כיום נציגי בעלי השליטה האחרים בקרן ובראשם נציגי כנה שובל-זלמן שובל, גדעון שובל יו"ר הדירקטוריון, ורון גריהולץ, ודירקטורים אחרים שהם גם בעלי מניות במרקטור-חברת הניהול של אינוונטק, שמתנגדים באופן נחרץ למהלכיו של לוכסנבורג. במכתבם תוקפים חברי הדירקטוריון את לוכסנבורג ודורשים ממנו להבהיר האם שמונת האחוזים שהציע לרכוש יביאו אותו לעמדת שליטה בחברה - עובדה מהותית האמורה לשקף "פרמיית שליטה" בתוך מחיר הצעת הרכש, ודורשים הסבר מפורט למבנה האחזקה שלו בחברה, כשהם רומזים לקשרים של לוכסנבורג עם חברות הכלולות בפורטפוליו של אינוונטק.



בנוסף דורשים הדירקטורים הבהרות בעניין חברת הניהול ומבנה ההנהלה החדש שמציע לוכסנבורג כשהם מאיימים במרומז שסיום חד צדדי של חוזה ההתקשרות עם חברת הניהול, בה מחזיקים רבים מהדירקטורים בהון המניות, יגרור סנקציות משפטיות. כמו כן נותנים חברי הדירקטוריון פומבי לתמיהות באשר לכוונת לוכסנבורג לממש באופן שונה מהיום את מניות נובה, האחזקה העיקרית של הקרן בה מחזיקה אינוונטק 10.6% מההון, ומציינים כי שינוי כזה עתיד להשפיע על מחיר המניה, אך הוא לא בא לידי ביטוי במחיר הצעת הרכש שפורסמה.



מכתב התשובה של חברת לפידות לדירקטוריון אינוונטק, התקבל לטענת הדירקטוריון זמן קצר בלבד לפני כינוסו האחרון והתגובה בו לקונית ומסתכמת במשפט: "לפידות סבורה כי אין מקום להוסיף על הנאמר במפרט הצעת הרכש המקורית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully