וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני משקיעים איריים בנו פוזיציה של 21% במנצ'סטר יונייטד

דפנה מאור

7.10.2003 / 11:59

רכשו את מניותיה של בריטיש סקיי ב-100 מיליון דולר; מניית יונייטד זינקה ב-57% מסוף יולי



שני משקיעים איריים הגדילו את החזקותיהם במנצ'סטר יונייטד ל-21% לאחר שרכשו נתח של 10% מידי בריטיש סקיי ברודקסטינג. השניים, ג'יי.פי מקמאנוס וג'ון מאנייר, שעשו את הונם בתחום הימורי הסוסים, שילמו 62 מיליון ליש"ט (100 מיליון דולר) תמורת הנתח. המהלך נעשה שבוע לאחר שהאמריקאי מלקולם גלייזר הכפיל את החזקותיו בקבוצה הידועה ל-5.9%.



למרות שהרכישות האחרונות עוררו ציפיות למאבק שליטה בקבוצה, דיווחה סוכנות רויטרס כי מקורות המקורבים למקמנוס ומאנייר אמרו שהשניים אינם מתכוונים להגיש הצעת רכש. בעקבות הרכישה עלו מניות מנצ'סטר ב-7% במסחר בלונדון.



בריטיש סקיי חיסלה בעסקה זו את החזקותיה במנצ'סטר יונייטד. בריטיש סקיי ניסתה להשתלט על המועדון לפני שנתיים במחיר של 240 פני למניה, לעומת מחיר של 239 פני בו מכרה אותן השבוע.



מאנייר ומקמאנוס הם בעלי המניות הגדולים ביותר של המועדון, אשר זכה בכתר אליפות ליגת העל של בריטניה בעונה שעברה. מלקולם גלייזר, בעל אלופת הפוטבול האמריקאית טאמפה ביי באקנירס, מחזיק ב-5.9%; הארי דובסון, איל הכרייה הבריטי, מחזיק ב-5.6%.



מנצ'סטר יונייטד, כמועדון הכדורגל הידוע בעולם, רשם צמיחה נאה ברווח ובהכנסות בשנת הכספים שהסתיימה ביולי. הצמיחה נזקפה לזכות חוזה חסות גדול שהעניקה לקבוצה חברת נייקי, ולהצלחה במכירת מוצרים נלווים בזכות זכייתה בתואר אליפות ליגת העל האנגלית.



הרווח הנקי לפני מס לעונת 2003/04 היה 39.3 מיליון ליש"ט (65.3 מיליון דולר), עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות צמחו ב-18% ל-173 מיליון ליש"ט (285 מיליון דולר). במקביל העלתה את הדיווידנד ב-19% ל-2.5 פני לשנה. בעונה הקודמת זכתה הקבוצה בתואר האליפות השמיני תוך 11 שנים, והשתתפה גם באליפויות יוקרתיות באירופה.



בספטמבר דיווח "מייל און סאנדיי" כי פיליפ אנשוץ, מייסד חברת התקשורת קווסט אשר סייע לסגירת עסקת לוסנט-כרומטיס בשנת 2001, מעוניין ברכישת הקבוצה.



שבוע קודם לכן דווח כי שלושה גורמים פנו לאחרונה לייעוץ אצל מומחים פיננסים בסיטי של לונדון, וביקשו לדעת מה שוויו של המועדון, האם בעלי המניות יהיו מעוניינים למכור וכיצד יוכלו להשתלט על גרעין השליטה.



גובה הצעות הרכש עשוי להגיע ל-600 מיליון ליש"ט (962 מיליון דולר), ובין המשקיעים הפוטנציאלים נכללים איל הון רוסי ששוויו נאמד ב-8 מיליארד דולר, מיליארדר מהמזרח התיכון ומשקיע נוסף מאירופה. חרושת השמועות התגברה לאחר שרומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי, רכש הקיץ את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי תמורת 150 מיליון ליש"ט (כ-240 מיליון דולר). שווי השוק של מנצ'סטר יונייטד הוא כמיליארד דולר, לאחר שהמניה זינקה מסוף יולי ב-57%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully