וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שדחתה הצעת רכש של אופטיבייס ב-4 מיליון דולר: ויסופט תימכר ל-BEAMHIT האמריקאית ב-1.5-2.3 מיליון דולר

צורי דאר

7.10.2003 / 12:28

כ-1.8 מ' ד' יועברו למפרק מתמלוגים עתידיים על מכירת מוצרי ויסופט; כחצי מ' ד' יועברו במזומן לאורך כ-3 וחצי שנים; ויסופט נכנסה להליכי פירוק בסוף 2002 לאחר שכשלה בגיוס הון וצברה חובות של 3.5 מ' ד'



המפרק המיוחד של חברת הסטארט אפ ויסופט (Vsoft), עו"ד אורי דניאל, ביקש היום מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את מכירת קניינה הרוחני לחברת BEAMHIT האמריקאית.



על פי הבקשה, בשנה האחרונה קיים המפרק מגעים למכירת ויסופט עם למעלה מ-50 גופים וחברות בארץ ובעולם. בסופו של דבר, באוגוסט האחרון נחתם הסכם עקרונות לרכישת החברה עם חברת BEAMHIT מניו יורק.



במסגרת ההסכם תרכוש BEAMHIT ישירות, או דרך חברה בת ישראלית שתוקם לטובת העניין, את הקניין הרוחני ואת כל בסיס לקוחותיה של ויסופט. תמורת העסקה מסתכמת בכ-2.3 מיליון דולר, והיא תועבר למפרק במספר שלבים. בשלב הראשון יועברו 400 אלף דולר במזומן כל חודשיים לאורך כחצי שנה, מעת קבלת אישור בית המשפט. עוד כ-120 אלף דולר במזומן יועברו כל רבעון לאורך שלוש השנים שלאחר התשלום הראשוני. יתרת הסכום - 1.78 מיליון דולר - תועבר למפרק מתמלוגים עתידיים על מכירת מוצרי ויסופט.



ל-BEAMHIT ניתנה גם אופציה ל-3 שנים לשלם סכום חד פעמי שיסתכם, יחד עם תשלומים שכבר הועברו ותמלוגים, בכ-1.5 מיליון דולר, ובכך לסגור את התחייבויותיה למפרק.



ויסופט, שהוקמה ב-1995, עסקה בפיתוח מוצר תוכנה לשוק הווידיאו על פי דרישה. במאי 2001 נכשל גיוס הון שאמור היה להזרים לקופתה של החברה כ-5 מיליון דולר מקרן הון סיכון אנגלית, ובעקבות כך פיטרה החברה כמחצית מעובדיה. באוגוסט 2001 נעשה סיבוב השקעה פנימי בין בעלי המניות בחברה.



בסוף 2002 נכשל מו"מ למכירת ויסופט לאופטיבייס. אופטיבייס הציעה לרוכשה תמורת 4 מיליון דולר, אך עקב חילוקי דיעות מהותיים בין בעלי המניות נדחתה קבלת החלטה בעניין, דבר שהוביל לירידת המחיר המוצע לכ-2.5 מיליון דולר. בסוף 2002 נכנסה ויסופט להליכי פירוק בשל חובות בהיקף של כ-3.5 מיליון דולר.



עו"ד דניאל מייצג את קרן ההלוואות פלנוס המחזיקה באג"ח בשווי כ-2 מיליון דולר בוויסופט, אותם קיבלה לאחר שהזרימה לה הלוואת גישור, וכן את המדען הראשי בתמ"ת, ממנו קיבלה החברה מענק מו"פ.



עו"ד דניאל מציין בבקשתו כי הקניין הרוחני יימכר ל-BEAMHIT כשהוא נקי מכל שיעבוד, למעט התחייבות של ויסופט כלפי המדען ש-BEAMHIT נטלה על עצמה במסגרת ההסכם. קיום ההסכם מותנה בקבלת אישור מן המדען הראשי. כן נכתב בבקשה כי במסגרת ההסכם נשמרה לעו"ד דניאל הזכות להמשיך ולבצע עסקות עם לקוחות קיימים של החברה בהונג קונג למשך 18 החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully