וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' ממליצים לקצר את הטווחים בתיקי האג"ח ולהגדיל את ההגנות מפני פיחות

ניצן כהן

7.10.2003 / 13:13

כלכלני בית ההשקעות מעריכים כי מרבית הגורמים בשוק השקל-דולר תומכים בפיחות של השקל; "למרות שיש מקום למהלך רווחים באג"ח הארוכות - פוטנציאל הסיכון גבוה מדי"



כלכלני בית ההשקעות לידר ושות' אופטימיים ביחס לנתוני המקרו של המשק הישראלי, ומביעים שביעות רצון ביחס לנתוני גביית המסים לחודש ספטמבר ששומרים על יציבות. להערכתם, נתוני ביצוע התקציב לחודש ספטמבר תומכים בגירעון של 5% השנה תוך אפשרות לחריגה קלה כלפי מעלה.



"האווירה בשוק ההון ממשיכה בעיקרה להיות אופטימית", אומרים בלידר. יחד עם זאת, הגורמים להעלאת הסיכון בשוק ההון הם התחדשות הפיגועים, הגירעון הגבוה והימצאות הריבית השקלית לקראת מיצוי יכולת צמצום הפערים מול הריבית בארה"ב. גם הקשיים הצפויים בהעברת התקציב ל-2004 בכנסת מעיבים על שוק ההון.



בבית ההשקעות מציינים עוד כי למרות שכל הנתונים תומכים בפיחות של השקל, התחזק לאחרונה המטבע הישראלי מול הדולר, מה שמצביע על אווירה חיובית בשווקים. בשוק ההון, אומרים בלידר, יש המתנה לראות מה תהיה תגובת המשקיעים הזרים, שמוכרים דולרים מול יתר המטבעות, והמתנה זו מונעת מהמשקיעים המקומיים לפעול בשוק המטבעות. בהיעדר אירועים חריגים צפוי הדולר להיסחר בטווח מחירים צר של 4.42 שקלים עד 4.45 שקלים.



לגבי שוק האג"ח, מעריכים כלכלני לידר שלמרות שעדיין נותר מקום למהלך חיובי בתשואות ארוכות הטווח רמות הסיכון באג"ח אלה גבוהות מכדי להצדיק השקעה. לאור ניתוח זה ממליצים כלכלני בית ההשקעות לקצר טווחים בשוק האג"ח ולהגדיל את רכיב ההגנה מפני פיחות של השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully