וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטור הבריטי אישר המיזוג בין חברות הטלוויזיה קרלטון וגרנדה בכפוף לפיקוח על מחירי הפרסום

דפנה מאור

7.10.2003 / 13:43

עדיין קיימת אפשרות כי החברות ייאלצו למכור את חטיבת מכירות הפרסום שלהן; המניות מזנקות בבורסת לונדון בעקבות האישור



משרד המסחר והתעשייה הבריטי אישר את המיזוג בין חברות הטלוויזיה קרלטון וגרנדה, המחזיקות את רשת הטלוויזיה העצמאית בבריטניה (ITV). האישור לעסקה, בה תשלם גרנדה 1.9 מיליארד דולר עבור קרלטון, מותנה בכך שהמיזוג לא יפגע בתחרות על מכירת זמן פרסום בטלוויזיה, כיוון ש-ITV שולטת במחצית שוק הפרסום הטלוויזיוני בבריטניה.



שרת התמ"ס, פטרישה יואיט, אמרה כי החברות יידרשו להיות כפופות לרגולציה של מכירות פרסום לרשת שבבעלותן, אם כי לא דרשה שימכרו את החטיבה העוסקת במכירת זמן אוויר. התנאים שנקבעו באישור המיזוג כוללים הגבלות ליכולתה של החברה הממוזגת להעלות מחירי הפרסום בערוציה. מערכת חידוש חוזי פרסום תהיה מפוקחת על ידי גורם עצמאי.



בחודשים האחרונים קראו מפרסמים לאלץ את השתיים למכור את חטיבות פרסום המדיה שלהן, אולם השתיים אמרו שבכך ייגזל מהן מקור מחייתן העיקרי וערכן ייפול. גורמים חיצוניים שהביעו עניין בהשתלטות על החברה הממוזגת, כמו איל המדיה חיים סבן, אמרו שללא חטיבת מכירות הפרסום אין להם עניין ברכישת ITV. למרות מתן האישור הנוכחי, עדיין קיימת אפשרות של מכירת החטיבה.



יואיט אמרה כי המיזוג בין גרנדה וקרלטון יאפשר ל-ITV להתחרות בצורה יעילה יותר בבי.בי.סי, רשת השידור הלאומית, בערוץ 4, בערוץ 5 שבידי ברטלסמן הגרמנית, ובבריטיש סקיי, מעצמת הטלוויזיה בלוויין. קרלטון וגרנדה סבלו מירידה בהכנסות מפרסום ובשיעור הצפייה בערוציהן. פגיעה נוספת בעסקיהן נבעה מהתמוטטות ערוץ השידור הדיגיטלי, ITV דיגיטל, בשנה שעברה.



אם יורשו השתיים להחזיק בחטיבות הפרסום תחת התנאים הנוכחיים, יהפכו מיידית למטרות להשתלטות, על ידי גורמים הכוללים את ויאקום וחיים סבן. השבוע פירסם "אקונומיסט" מאמר הטוען שכניסתו של סבן או משקיע זר אחר לשוק המדיה הבריטי תסייע לגוון את ההיצע ולא תפגע בתחרות.



מניות גרנדה מזנקות ב-5.1% בבורסת לונדון; מניות קרלטון מזנקות ב-9%. שווי השוק המצרפי שלהן הוא 4.33 מיליארד ליש"ט (7.15 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully