וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מדברים על רכבת לאילת

אמיר טייג

7.10.2003 / 14:12

שר האוצר מינה ועדה לבחינת כדאיות הנחת מסילת רכבת לאילת על רקע הכוונה להפריד בין נמלי הים. הוועדה תבחן את הכדאיות הכלכלית של הקמת מסילת ברזל אשר תשנע מטענים ונוסעים

שר האוצר, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, אביגדור ליברמן, מינו ועדה לבחינת הכדאיות בחיבור מסילתי בין אילת לרשת מסילות הברזל הארצית. מהאוצר נמסר כי הוועדה שהוקמה תבחן את נחיצות הקמת המסילה, וזאת בין היתר לנוכח תפקודו של נמל אילת כשער הדרומי של מדינת ישראל ליבוא ויצוא מטענים ממדינות דרום מזרח אסיה ואפריקה.

כמו כן מציינים באוצר כי הוועדה תבחן את הפוטנציאל הכלכלי הקיים בחיבור מסילה יבשתית בין ים סוף לים התיכון כגשר יבשתי למטענים מאסיה ואפריקה לארצות המערב, כולל מטענים שמוצאם ויעדם אינם מדינת ישראל.

חברי הוועדה שנבחרו על ידי שר האוצר הם: סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שאול צמח, סמנכ"ל כלכלה ותכנון במשרד התחבורה, צ'רלי סלומון, ויו"ר דירקטוריון חברת הרכבת, משה ליאון.

מינוי הוועדה נעשה על רקע המאבק שמתנהל בין ההסתדרות ורשות הנמלים ובין האוצר על אופי הרפורמה בשלושת נמלי הים. בכוונת האוצר להפוך באמצעות חקיקה את שלושת נמלי הים לשלוש חברות ממשלתיות נפרדות אשר יקיימו תחרות ביניהן. הקמת מסילת ברזל בין אילת ומרכז הארץ עשויה להגדיל את כושר התחרות של הנמל באילת בתחרות העתידית מול שני הנמלים האחרים באשדוד וחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully