וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה השיקה את מכשיר ה-N-GAGE: הכלאה בין טלפון סלולרי קונוונציונלי וקונסולת משחק

רן דוידוב

7.10.2003 / 16:14

ענקית הסלולר מבקשת להתחרות בגיים בוי של נינטנדו ולתת זריקת מרץ למכירותיה המדשדשות; המכשיר כולל מסך צבעוני גדול וגרפיקה תלת מימדית ומאפשר לשחק כנגד משתמשים אחרים



נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, השיקה היום את מכשיר ה-N-Gage, המשלב בין קונסולת משחקים זעירה לטלפון סלולרי קונוונציונלי. זהו צעד ראשון באסטרטגיה החדשה של החברה, המבקשת להפוך את מכשירי הסלולר למוצרי מולטימדיה ניידים.



נוקיה השיקה את המכשיר ב-60 מדינות שונות וב-30 אלף נקודות קמעוניות. השקת ה-N-Gage לוותה באחת ממערכות השיווק האגרסיוויות ביותר שרשמה החברה הפינית מעודה.



למרות שמכשירי הסלולר של נוקיה משלבים כבר שנים מספר יכולות משחק, המכשיר החדש, שגודלו כשל שפופרת טלפון מסורתית, הוא הראשון בו תופסת פונקציית המשחקים את קדמת הבמה. ה-N-Gage כולל מסך צבעוני גדול וגרפיקה תלת מימדית, ומאפשר לבעליו לשחק כנגד בעלי מכשיר אחרים, אם באמצעות הרשת הסלולרית ואם באמצעות האינטרנט. בנוסף, כולל המכשיר נגן MP3 ומקלט רדיו FM.



נוקיה תנסה להתחרות באמצעות המכשיר בנינטנדו היפאנית, יצרנית קונסולת המשחקים הידנית גיים בוי, בניסיון להעניק זריקת מרץ למכירותיה המדשדשות בשוק המכשירים הסלולריים.



לדברי אילקה רייסקינן, האחראי על ה- N-Gage בנוקיה, השקת המכשיר מהווה צעד ראשון באסטרטגיה החדשה של החברה, הקוראת להתמקדות באפשרויות צמיחה בשוקי המולטימדיה והפתרונות העסקיים למכשירים ניידים.



במסגרת שינוי הכיוון שיוזמת החברה, הודיעה נוקיה לפני מספר שבועות על ארגון מחדש מעמיק, שכלל הקמת שתי חטיבות חדשות - חטיבת מולטימדיה וחטיבת פתרונות עסקיים - שיפעלו במקביל לחטיבותיה המסורתיות - חטיבת הטלפונים הסלולריים וחטיבת הרשתות.



בסופו של דבר מקווה החברה כי ההכנסות מן הפעילויות החדשות יעלו על ההכנסות מן הפעילויות המסורתיות. "ההצלחה תימדד בכך שההכנסות מהספקת תוכן יעלו על ההכנסות ממכירת מכשירים", אמר רייסקינן לסוכנות הידיעות הצרפתית.



תעשיית התוכן הסלולרית צפויה לרשום השנה, ע"פ תחזיות, מחזור של 40 מיליארד יורו. נוקיה מעריכה כי נתון זה יתפח עד ל-180 מיליארד יורו ב-2007.



החברה צופה כי תמכור בין שישה לתשעה מיליון מכשירי N-Gage עד סוף 2004. לשם השוואה, בפברואר נינטנדו אמרה כי היא צופה למכור בשנת הכספים שתסתיים ב-1 באפריל 2004 20 מיליון מכשירי גיים בוי אדוונס.



מחירו הקמעונאי של ה-N-Gage עומד על 300-360 יורו. הגיים בוי אדוונס של נינטנדו נמכר במחיר של 129 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully