וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש חזק לקרנות הנאמנות

ניצן כהן

7.10.2003 / 16:10

גייסו בשבוע הראשון של אוקטובר כ-700 מיליון שקל. בכירים בתעשייה: עיקר הכספים הם חדשים ומהווים תזוזה של הציבור מהפקדונות לקרנות הנאמנות

הישג לתעשיית קרנות הנאמנות: בשבוע הראשון של החודש גייסה המערכת כ-700 מיליון שקל, נתון חריג ביחס לשנה האחרונה. בכירים בענף ציינו שסכומים אלה אינם סופיים משום שפקודות מחו"ל עדיין צפויות להגיע, כך שהסכום הסופי עשוי לנוע בטווח של 650-750 מיליון שקל. עיקר הסכומים ממשיכים לזרום לאפיק השקלי, אולם המגמה של הפניית חלקים גדולים יותר לאפיק המנייתי נמשכת. בכירי התעשיה התקשו לפלח את הנתונים, בעיקר משום שבעקבות יום הכיפורים עדיין לא הגיעו הפקודות מחו"ל.

היום, לאחר הפיגוע הרצחני בחיפה בשבת בו קיפחו חייהם 19 ישראלים וההתחממות בגבול הצפון, החלה נדידת משקיעים לקרנות הנאמנות המתמחות בהשקעות במט"ח. בכירים בשוק מציינים שמאז שעות הבוקר הוזרמו לקרנות הנאמנות המט"חיות כ-50 מיליון שקל - אך הוסיפו כי ביקושים אלה אינם חריגים לימים של אחרי פיגוע והתחממות בטחונית.

בתעשיית קרנות הנאמנות אומרים שהמעבר של הציבור מהפקדונות לקרנות הנאמנות ימשך, וניתן לאפיין זאת כמגמה: "ככל שהריבית על הפקדונות תרד, האטרקטיוויות של קרנות הנאמנות למשקי הבית תהיה גבוהה יותר", אמר גורם באחד מהחברות לניהול קרנות, והוסיף כי "גם בימים של חוסר ודאות מדינית-בטחונית נהנית תעשיית קרנות הנאמנות מביקושים, וזאת משום הנזילות והאפשרות המהירה יחסית לעבור מאפיק לאפיק בתגובה לאירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully