וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר 2.5 שנות מאסר לבכיר בפרשת מרמה בבנק לאומי

אסף ברגרפרוינד

7.10.2003 / 16:56

דוד גולן, ראש תחום הרשאות ושוברים בבנק לשעבר, הורשע בביצוע עבירות מירמה, וזיוף בחשבונות בנק של לקוחות שנפטרו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונש של 2.5 שנות מאסר בפועל מאסר על תנאי ו-100 אלף שקל על דוד גולן, לשעבר בכיר בבנק לאומי אשר שימש ראש תחום הרשאות ושוברים בבנק.

גולן הורשע בביצוע עבירות מירמה וזיוף בחשבונות בנק של לקוחות שנפטרו. גולן היה בעל גישה לחשבונות הלקוחות של הבנק, נהג לאתר אילו מהחשבונות לא פעילים ועל ידי זיוף צווי ירושה ותעודות הזהות של בעלי החשבון, הוצאו מחשבונות אלו במרמה סך של 3.1 מיליון שקל. השופטת עדנה קפלן-הגלר גזרה על אייל טופז, חוקר פרטי וחברו של גולן ועל ניסים מרקאדו אשר הוציאו לפועל את פעולות המרמה והזיוף, עונש דומה. גולן, אשר פוטר מעבודתו לאחר שהבנק גילה את מעשיו הורשע אף במכירת מידע על לקוחות הבנק לחוקרים פרטיים.

השופטת קבעה בגזר הדין כי "מדובר במקרה זה במסכת מתוחכמת ורעה, בעלת כמה ראשים, כמה נאשמים; בפעילות ממושכת, מתוחכמת כלפי בנק, בבגידה באימון. בזיוף מסמכי רשות, בשימוש בהם בשרשרת פעולות, בזמן לא מועט".

מתוך סך כל הכספים, 3,200,000 שקל, איתרה המשטרה 800 אלף שקל בחשבון של גולן ו-436 אלף שקל בחשבון הבנק של אימו של טופז. הכספים הוחרמו כאשר יתרת הכסף בסך כ-2 מיליון שקל לא נמצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully