וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסיים הנפיקו ביום חמישי כ-177 מיליון יחידות הדס

אילן מוסנאים

7.10.2003 / 17:35

רוב היחידות בשווי של כ-174.7 מ' ד', הוזמנו על ידי החברה הבת מ.פ.מ מכשירים פיננסיים שהתחייבה לרכוש 90% מההנפקה; הציבור רכש יחידות בכ-2.4 מ' ד'



פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסיים השלימו ביום חמישי האחרון הנפקה של 177 מיליון יחידות אג"ח דולריות מסוג הדס (התחייבות דולרית סחירה).



ההנפקה היתה הרחבה של סדרת ההדס שכבר נסחרת בבורסה (ואשר הונפקה לראשונה באוגוסט 2003), ואת רובה, כ-174.7 מיליון יחידות הזמינה החברה הבת מ.פ.מ מכשירים פיננסיים ומט"ח. סך הגיוס הסתכם בכ-177 מיליון דולר ומתוכו הזרים הציבור סכום של כ-2.4 מיליון דולר.



יצוין כי מלכתחילה העילה העיקרית להנפקה היתה להרחיב את מלאי יחידות ההדס אצל החברה הבת מ.פ.מ, שהתחייבה מראש לרכוש 90% מהסחורה שתונפק (174.7 מיליון דולר). על פי התוכנית הקצתה החברה סכום של כ-19.4 מיליון דולר לטובת המוסדיים בבורסה, אולם בפועל ההזמנות בהנפקה היו נמוכות יותר, ונראה שהמוסדיים העדיפו לרכוש את היחידות במסחר השוטף בשוק.



יצוין כי מאז הונפק ההדס (ב-26 באוגוסט), הוא ריכז עניין רב על רקע פקיעת סדרת הגלבועים 6540 בהיקף של כמיליארד וחצי דולר בחודש ספטמבר, והמחסור בנכסים דולריים חלופיים. את המסחר היום סיימה האיגרת בעליות של כ-0.3% תוך מחזור נאה של כ-24 מיליון שקל.



בהנפקה הראשונה מכרן פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסיים יחידות של ההדס, בהיקף של כ-800 מיליון שקל, מזה כ-500 מיליון שקל רכשה מ.פ.מ, אולם מאז ועד היום מכרה החברה הבת את רוב היחידות שהיו בבעלותה למוסדיים בשוק.



תעודות ההדס מאפשרות למשקיעים לסחור בדולר באופן רציף באמצעות הבורסה, כשטווחי המחירים בין קנייה ומכירה נמוכים יחסית ועומדים על 0.2 אגורות. מחזור המסחר היומי הממוצע בתעודות ההדס עומד על יותר מ-30 מיליון שקל, והוא סווג כאג"ח קונצרניות צמוד מט"ח.



תעודות הפיקדון הדס ניתנות להמרה לדולרים במזומן דרך מסלקת הבורסה, ישירות לחשבונות המט"ח של המשקיעים. התעודות דורגו על ידי מעלות בדירוג של AA פלוס, כאשר המסחר בבורסה מאפשר למשקיעי ההדס נטרול של החשיפה לשער היציג החד-יומי שכן, שווי התעודות משקף לאורך המסחר את השערים הרציפים של הדולר (בתוספת הריבית היומית של ההדס). כמו כן, המסחר בבורסה מאפשר למשקיעים פעילות גם בימי ראשון, שבהם לא נקבע שער יציג לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully