וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש החברות הממשלתיות שיוקמו כחלק מהרפורמה בנמלים לא יחזיקו בנכסים - אלא יספקו שירותים בלבד

אמיר טייג

7.10.2003 / 17:39

כך עולה מהצעת החוק שתוגש ביום חמישי לכנסת; כחלק מהרפורמה תוקם חברה ממשלתית רביעית, שתחזיק בנכסי הנמלים ותשכירם לחברות השירותים; הנמלים ישלמו תמלוגים של 5% למדינה



שלוש החברות הממשלתיות אשר יוקמו כחלק מהרפורמה בנמלי הים לא יחזיקו בבעלותן את נכסי הנמלים, אלא יספקו שירותים נמליים בלבד. כך עולה מהצעת החוק שתגיש הממשלה לאישור הכנסת ביום חמישי הקרוב. כחלק מהרפורמה תוקם חברה ממשלתית רביעית, אשר תוחזק בבעלות המדינה. חברה זו תחזיק בנכסי הנמלים, תפקח על השימוש בהם ותחכיר נכסים אלו, תמורת דמי שימוש, לחברות השירותים שיוקמו.



בבסיס הרפורמה עומדת הצעה, לפיה יוקמו עד תום שנת 2003 שלוש חברות ממשלתיות נפרדות, אשר יפעילו כל אחת נמל אחר: אילת, חיפה ואשדוד. בין שלוש חברות אלו תתפתח תחרות, הצפויה, על פי הערכות הממשלה, לשפר את השירות הניתן ליצואנים וליבואנים. חברות אלו ישלמו לחברה הרביעית דמי חכירה בתמורה לנכסי הנמלים, ובנוסף יעבירו לקופת המדינה תמלוגים בגובה של 5% מהכנסותיהן.



לגבי מבנה ההכנסות של שלוש חברות השירותים שיוקמו, המדינה תקים צוות בין משרדי, בהשתתפות נציגי אגף התקציבים ונציגי משרד התחבורה, אשר יקבע את גובה התעריפים המקסימליים שיוכלו חברות אלו לגבות מלקוחותיהן, וכן יבצע פיקוח על כך. גובה התעריפים ישקף את עלות השירותים.



בנוגע לסלע המחלוקת העיקרי בין ההסתדרות ובין האוצר, מציעים בממשלה להנחות את רשות הנמלים להיכנס למשא ומתן עם נציגי העובדים, ולהגיע להסכמה לגבי תנאי העברת העובדים מרשות הנמלים לחברות הממשלתיות שיוקמו. על פי הצעת הממשלה, המשא ומתן עם העובדים יוגבל ל-45 ימים מיום הקמת החברות הממשלתיות.



בהצעה שתוגש לכנסת ימליצו בממשלה כי במסגרת ההסכמים עם העובדים תישמר רציפות זכויות העובדים וזכויות העבר שלהם. במקרה שלא ייחתמו הסכמים קיבוציים בתוך פרק הזמן המוקצב, ייעשה השינוי המבני תוך שמירה על זכויות העובדים המוסדרות בהסכמים הקיבוציים. במלים אחרות, זכויותיהם של העובדים שאינם חלק מההסכמים הקיבוציים אינן מובטחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully