וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון: הרב כדורי ואחיו ישלמו 10.8 מיליון דולר לגיסם על פי פסק בורר

בן-ציון ציטרין

7.10.2003 / 19:41

מדובר בהתדיינות משפטית שראשיתה לפני 23 שנה - בסכסוך בין בני משפחת כדורי לגיסם נעים כליף; הצדדים היו שותפים בעסקים נרחבים וברכוש שנצבר



בית המשפט העליון דחה באחרונה בקשה של האחים יוסף, אברהם והרב יצחק כדורי להתחיל מבראשית בבירור סכסוך משפחתי בינם ובין גיסם נעים כליף, בעלה של אחותם המנוחה, והותיר על כנו פסק בורר מנובמבר 1996 ועל פיו על משפחת כדורי לשלם לכליף 10.8 מיליון דולר בעשרה תשלומים חודשיים ושווים.



מדובר בהתדיינות משפטית שראשיתה לפני 23 שנה ואשר מעסיקה את המערכת המשפטית בפניות חוזרות ונשנות נגד הכרעות הבורר יותר משני עשורים. בעקבות סכסוך בין כדורי לכליף, שהיו שותפים בעסקים נרחבים וברכוש שנצבר, הורחק כליף מניהול העסקים. בשנת 1975 מסרו השותפים להכרעת הבורר, הרב אליעזר שפירא, את חלוקת נכסי השותפות, אך כעבור זמן הם ביקשו את החלפתו בבורר אחר, שמואל כהן, שבפניו קויימו מאות ישיבות ואף ניתנו מספר החלטות ביניים.



ההתדיינות בין הצדדים אף הגיעה לבית משפט בערכאות שונות. ב-1989 ניתן פסק בוררות ראשון שציווה על כדורי להעביר לכליף נכסים, ציוד ומניות בסכום של 600 אלף דולר, עליו הגישה משפחת כדורי ערעור שנדחה. בנובמבר 1996 ניתן פסק בורר שני, ועל פיו, מעבר לכל מה שכבר שולם לכליף על משפחת כדורי לשלם לו סך של 10.8 מיליון דולר. כנגד החלטה זו פתחה משפחת כדורי בסדרת מאבקים משפטיים בערכאות שונות. כדורי טען כי פסק הבורר לא נומק, לא ברור כיצד חושבו הסכומים וכי החלטה כה מרחיקת לכת מלמדת על משוא פנים ופוגעת באימון הציבור במוסד הבוררות. כליף טען מנגד, כי מחישובים שעשה מתברר, כי הסכום שנפסק אינו גבוה מאחר ורכוש השותפים שערכו מיליונים רבים נותר בידי משפחת כדורי וכי הללו רוששו אותו. בית המשפט המחוזי קבע, כי הבורר פעל בגדר סמכויותיו וכי אין בסמכותו להתערב בהחלטת הבורר לגבי הסכום, מאחר שלא נדרש לנמק את פסקו.



בדיון בבית המשפט העליון טען עו"ד יגאל ארנון, בא כוחו של כדורי, כי מדובר בסכום מופרך וכי יש לקיים את הבירור מראשיתו. עו"ד דן אבי-יצחק, בשם כליף, טען כי הבורר נטה בחישוביו דווקא לטובת כדורי, שלמרות שהוא מעשירי תבל עושה הכל להתחמק מביצוע פסק הבורר. בית המשפט העליון, בהרכב השופטים דליה דורנר, אהרון ברק ואדמונד לוי, דחו את בקשת משפחת כדורי והשייו עליה הוצאות משפט בסך 100 אלף שקל. (רעא 082/986)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully