וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת החוקרת החליטה להעמיד את לאומי צרפת לדין בפרשיית הלבנת ההון

שלומי שפר

7.10.2003 / 19:51

הפרקליטות הצרפתית עירערה על ההחלטה וממליצה לסגור את התיק; על פי פרסומים זרים, היו אמורים להיות מואשמים בפרשייה רק שני בנקאים זרים



השופטת החוקרת את פרשיית הלבנת ההון בבנקאות הצרפתית שהחלה לפני כשנתיים החליטה בסוף השבוע להעמיד לדין את הבנקים הקשורים בפרשה וביניהם בנק לאומי צרפת. הבנק עדיין לא קיבל על כך הודעה רשמית. הפרקליטות בצרפת הגישה אתמול ערעור על החלטתה של השופטת. לפני כחודש פורסם בלהומונד כי הפרקליטות המליצה לסגור את התיק בטענה כי מדובר בעבירה טכנית.



לפני כשנתיים התגלתה בצרפת פרשייה הנוגעת לחשדות לקיום רשת הלבנה בהיקף של עשרות מיליוני יורו שהועברו, על פי החשד, בצ'קים בין צרפת לישראל. הפרשיה הביאה לחקירה מקיפה שכללה 8 בנקים ו-33 מנהלים בהם מנכ"ל בנק סוסייטה-ג'נרל. על פי הפרסומים בלהומונד לפני כחודש, יואשמו בפרשייה רק 2 בנקאים זרים.



על פי גרסת הפרקליטות, הבנקים לא התכוונו כלל לבצע הלבנת הון ורק שימשו צינור טכני לכך ולכן הוחלט לסגור את התיק. עם זאת, היו בכירים ברגולציה הצרפתית שגרסו כי הבנקים לא פעלו בהתאם לחובותיהם.



בנק לאומי, כמו שאר הבנקים החשודים בפרשה, טענו לאורך כל הדרך כי מדובר במעורבות טכנית וכי לא היו להם כל כוונת הלבנת הון. בלאומי אמרו לאורך כל הפרשייה כי זו טעות ופעילות טכנית שהבנק שימש כסולק ועובדה כי כך חשבו בפרקליטות. לאחרונה החליט בנק לאומי לסגור את הבנק ולהותיר בצרפת רק נציגות, זאת עקב תוצאות עסקיות חלשות וללא קשר לפרשה שנחקרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully