וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הנמלים משיבים מלחמה: יחסמו מחר צמתים מרכזיים בחיפה ובאשדוד

עינב בן יהודה

7.10.2003 / 19:58

ההחלטה לחסום צמתים - בתגובה לכוונת הממשלה להעביר בשבוע הבא בכנסת את ההחלטה להפוך את שלושת נמלי הים לשלוש חברות ממשלתיות נפרדות אשר יתחרו ביניהן



עובדי נמל חיפה ונמל אשדוד מתכוונים לחסום מחר בבוקר צמתים מרכזיים בחיפה ובאשדוד ואת הגישה לנמלים. ההחלטה לחסום את הצמתים ולהפעיל משמרות מחאה מול בתיהם של חברי כנסת המתגוררים בשתי הערים נובעת מהודעת הממשלה היום כי בכוונתה להביא ביום חמישי לקריאה ראשונה את חוק הרפורמה בנמלי הים. הממשלה תבקש מהכנסת להורות על הפיכת שלושת נמלי הים לשלוש חברות ממשלתיות נפרדות אשר יתחרו ביניהן. מאחר שהצעת החוק אינה מוכנה עדיין, קיימת אפשרות כי ההצבעה תידחה ליום ראשון בשבוע הבא. יש לציין כי בהסתדרות לא מגלים התנגדות למהלך זה, אלא דורשים את שמירת מסגרות הסכמי השכר.



מהאוצר נמסר כי מאז שהגישו הצעה להסתדרות במסגרתה הסכימו באוצר לעכב את הליך החקיקה עד ה-25 באוקטובר בתמורה להפסקת השביתה, לא קיבלו כל תגובה מההסתדרות. באוצר מבהירים כי אם יסכימו בהסתדרות לחזור לשולחן המשא ומתן, ולהפסיק את השביתה, יסכימו באוצר לעכב את הליך החקיקה, שצפוי כאמור להתחיל ביום ראשון הקרוב.



ביום שלישי האחרון אישרה הממשלה להוציא את הרפורמה בנמלי הים מתוך מסגרת חוק ההסדרים, וזאת על מנת להצביע בנפרד על אישור הרפורמה במועד מוקדם יותר. האצת הרפורמה בנמלי הים מהווה לחץ על ההסתדרות להפסקת השביתה בנמלים אשר נכנסה היום לשבוע השני. שביתה זו פרצה על רקע כוונת הממשלה לבצע הרפורמה בנמלים ללא הסכמת ההסתדרות. ההסתדרות מצדה טוענת כי בהסכם מול הממשלה משנת 2001 התחייבה המדינה לא לבצע שינויים ארגוניים ברשות הנמלים ללא הסכמת ההסתדרות.



לדברי דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, תישקל הצטרפותם של עובדי נמל אילת לחסימת הצמתים בקרוב. "עד היום לא רצינו להשתמש בכוח, אבל נתניהו לא משאיר לנו ברירה". עוד הוסיף פרץ כי ביום חמישי הקרוב מתכננים עובדי הנמלים לעלות לירושלים ולהפגין מול הכנסת. באותו יום חמישי מתכננים הסתדרות התעשיינים ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים להפגין מול נמל חיפה. בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי בהפגנה ישתתפו מאות עובדים, ומבטיחים "הפגנה סוערת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully