וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טריון נסקה ב-24%

יהודה שויצר

8.10.2003 / 0:33

בעקבות העלאת תחזיות לרבעון השלישי. גיוון אימג'ינג זינקה ב-7%. גילת לוויינים זינקה ב-7%; צ'ק פוינט ירדה ב-0.4% לאחר שחשפה קו מוצרים חדש

יום המסחר התנודתי שנרשם בבורסות וול סטריט הסתיים בעליות נאות וזאת על רקע ציפיות לדו"חות רבעוניים מעודדים שצפויים לזרום בשבועות הקרובים. מדד נאסד"ק טיפס בתום המסחר ב-0.8% לרמה של 1,907 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% לרמה של 9,654 נקודות.

גם היום, את עיקר תשומת הלב ריכז דווקא המטבע האמריקאי שנפל לרמת שפל חדשה בת שלוש וחצי שנים מול הין. הדולר צנח היום אל מתחת לרף 110 ין ונסחר ב-109.8 ין לדולר. ביחס ליורו נסחר הדולר בשפל של שלושה חודשים וחצי ברמה של 1.18 דולר ליורו. ירידת ערך הדולר מעיבה על שוק המניות האמריקאי, ומבריחה משקיעים לנכסים שאינם נקובים בדולרים. הירידה בשער המטבע והשחיקה באטרקטיוויות של נכסעים דולריים מהווה בשורה עגומה למשק האמריקאי שהגירעון בחשבון השוטף האמיר לשיאים חדשים.

גיוון תשיק מוצר שני; טריון העלתה תחזית לרבעון השלישי

מניית טבע הגיבה באדישות להודעת פייזר על נצחונה המשפטי כנגדה. יצרנית התרופות פייזר הביעה היום שביעות רצון מפסיקה ראשונית של בית המשפט לטובתה בתביעה שהגישה נגד חברת טבע בגין הפרת זכויות פטנט. החלטת בית המשפט המחוזי של ניו ג'רזי בארה"ב נוגעת לבקשה מקוצרת (ANDA) שהגישה טבע לשיווק הגרסה הגנרית של תרופת האקופריל (Accupril) של פייזר המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. בפסיקה שניתנה ביום חמישי בשבוע שעבר, דחה בית המשפט את כל בקשות טבע ונענה לבקשת פייזר לתת פסיקה ראשונית לגבי הפרת הפטנט על האקופריל שתוקפו צפוי לפוג ב-2007.

חברת גיוון אימג'ינג עלתה ב-7% לאחר שהודיעה היום על כוונתה להשיק את המוצר השני שלה - קפסולת ה-Patency System M2A - במהלך שבוע הגסטרואנתרולוגיה שייערך במדריד בראשית חודש נובמבר.

מניות חברת טריון, המתמחה בתחום פתרונות תקשורת עבור חברות כבלים, נסקו ב-24% לאחר שזו העלתה היום את תחזיותיה לרבעון השלישי. טריון צופה כי הכנסותיה לרבעון השלישי עתידות לנוע בטווח של 37-38 מיליון דולר, בעוד שההפסד הנקי צפוי לנוע בטווח של 10-12 סנט למניה, וזאת לאחר הכללת רווח של 2 סנט למניה כתוצאה מעסקת Miniplex. תחזיותיה הקודמות של החברה היו להכנסות של 33-36 מיליון דולר והפסד של 14-16 סנט למניה, לאחר הכללת רווח של 1 סנט למניה בגין עסקת Miniplex. טריון עתידה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ב-22 באוקטובר.

ריטליקס, המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה כלל מערכתיים לתעשיית קמעונות המזון, הודיעה הבוקר כי חברת גלובל פיימנט (Global Payment) בחרה להשתמש בפתרונות מכירת הדלק של ריטליקס בפעילותה בשוק הקנדי. גלובל פיימנט היא ספקית שירותי עיבוד נתונים לשוק הקמעונאי. במסגרת הסכם זה, מותקנים בימים אלה פתרונות מכירת הדלק של החברה הישראלית בחברת הנפט הקנדית, האסקי (Husky Energy), לקוחה של ריטליקס וגלובל פיימנט. למרות ההודעה המעודדת ירדה מניית החברה ב-0.3% בתום המסחר.

חברת OTI - און טראק מראש פינה, המתמחה בפיתוח טכנולוגיה לייצור כרטיסים חכמים ללא מגע, עלתה ב-2.4% לאחר שהודיעה היום על התקנה ראשונה של מערכת ה-EasyFuel שלה באירופה, המיועדת לניהול תשלומים עבור תעשיית הדלק. החברה תתקין את המערכת בספרד, ולשם כך היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם Practic Import S.L המספקת שירותים, לרבות שירותי תחזוקה, למרבית חברות הדלק בספרד.

צ'ק פוינט ירדה ב-0.4% לאחר שחשפה היום קו מוצרים חדשים המיועדים לפרישת מערכות אבטחת מידע באתרים מרוחקים. קו המוצרים, VPN-1 Edge, מנוהל מרכזית וניתן לשילוב בתשתיות קיימות. היישומים האפשריים לקו המוצרים החדש כוללים אתרי קמעונות, נקודות מכירה, משרדים קטנים ושלוחות של שותפים עסקיים.

פרתוסיבה הכריזה כי אינוצ'יפ, חברה לתכנון שבבי ASIC, התקינה בהצלחה את השבב DAB (שידור אודיו דיגיטלי) הכולל את טכנולוגיית Teak DSP Core של פרתוסיבה. השבב מיועד לשוק הרדיו הדיגיטלי בהפרדה גבוהה (High Definition Digital Radio), המיועד להחליף שידור AM/FM וליישומים בשוק המולטימדיה. המניה סיימה את יום המסחר התנודתי ללא שינוי במחיר של 9.58 דולר.

בנק אגוד העלה את ההמלצה למניית צורן מ"החזק" ל"קנייה" במחיר יעד של 22.5 דולר. מחיר זה גבוה ב-15% ממחיר הסגירה אמש. מנייתה עלתה ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully