וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סאביינט עשוי לקבל כ-8 מיליון דולר בעקבות העסקה עם טבע

עידו אלון

8.10.2003 / 8:24

"מצנח הזהב" של שמחה פאס מסתכם במקרה של רכישה ב-2 מיליון דולר; פאס גם מחזיק במיליון מניות סאביינט, שיקנו לו 6.1 מיליון דולר אם תיסגר עסקת הרכישה עם טבע



מנכ"ל סאביינט, שמחה פאס, עשוי ליהנות מ"מצנח זהב" נדיב במיוחד. זאת, אם תופסק עבודתו בעקבות העברת השליטה האפשרית לטבע . שתי החברות אישרו בסוף השבוע כי הן במו"מ, שממנו עשוי לצאת פאס עם תגמול של 8 מיליון דולר.



שכרו השנתי של פאס ב-2002 היה 445.6 אלף דולר. לפי מסמכים שהעבירה סאביינט לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), פאס עתיד לקבל סכום הגבוה פי שלושה אם תועבר השליטה בחברה. מכפלה זו תקפה גם לבונוסים שקיבל פאס. המנכ"ל של סאביינט זכה ב-2002 לבונוסים בהיקף כולל של 216 אלף דולר, כך שהפסקת עבודתו בעקבות רכישה אפשרית של טבע תקנה לו כ-650 אלף דולר. כלומר, בסך הכל יכלול "מצנח הזהב" תשלום של 2 מיליון דולר (9 מיליון שקל).



בכך לא מסתיים התקבול של פאס, המחזיק בכמיליון מניות של סאביינט (1.7% מהון המניות של החברה). חברת הביוטכנולוגיה ציינה בהודעתה מסוף השבוע כי סכום הרכישה המדובר ייעשה במחיר של 6.1 דולרים למניה - סכום שאותו לא ציינה טבע בהודעתה שלה. אם אכן יסכמו החברות על רכישה לפי סכום זה, יקבל פאס 6.1 מיליון דולר נוספים בגין מניותיו.



חוץ מהמניות שבידיו מחזיק פאס גם בכ-1.2 מיליון אופציות למניות סאביינט, חלקם הגדול עמוק מחוץ לכסף. מחיר המימוש שנקבע לחלק מהאופציות שבידיו הוא כ-7.7 דולרים. אתמול נסחרה סאביינט במחיר של 5.8 דולרים, ב-25% פחות ממחיר המימוש של חלק מהאופציות שבידיו, כך שנראה כי מנכס זה פאס לא ירשום רווח ניכר.



גם דב כנר, המנהל את פעילות החברה בישראל, החזיק בידיו נכון למחצית 2003 כ-270 אלף מניות של סאביינט. מניות אלו עשויות להקנות לו 1.6 מיליון דולר במקרה של התממשות הרכישה. כנר קיבל ב-2002 שכר שנתי בהיקף של 260 אלף דולר ובונוסים של 170 אלף דולר.



מכירה לטבע עשויה להיות הצלחתה הגדולה ביותר של הנהלת סאביינט, שדווקא אחראית לכמה החלטות תמוהות בשנתיים האחרונות. לשיא שלילי הגיעה החברה ב-2002, כשבתוך חודשים ספורים החליפה סאביינט שני משרדי רואי חשבון. תחילה היה זה ארתור אנדרסן שקרס והוחלף במאי על ידי פירמת KPMG, שדרשה את תיקון דו"חות סאביינט לאחור. חמישה חודשים לאחר מכן הודיעה גם KPMG במפתיע על עזיבתה. בסאביינט מעולם לא טרחו לפזר את הערפל סביב אירועים אלו.



בספטמבר 2002 ביצעה סאביינט מהלך נוסף, שעד היום עדיין לא הוכיח את עצמו. סאביינט, תחת שמה הקודם, "ביוטכנולוגיה כללית", ניצלה את מרבית המזומן שבקופתה (94 מיליון דולר) לרכישת חטיבת רוזמונט. חטיבה בריטית זו עוסקת בייצור גרסות נוזליות (סירופים) לתרופות, תחום שלא קשור כלל לפעילותה של סאביינט.



גם אזור פעילותה העיקרי של רוזמונט, בריטניה, לא מהווה יעד מרכזי לחדירה בעבור חברות ביוטכנולוגיה מסוגה של סאביינט. סאביינט גם הבטיחה שיעורי צמיחה דו ספרתיים לרוזמונט, שבינתיים מתקשה לעמוד בכך. הפתרונים, גם במקרה זה, נותרו בלשכת הנהלתה של סאביינט.



מנגד, סאביינט היא חברת הביוטכנולוגיה הרווחית היחידה בישראל. מאז 95' רשמה החברה רווחים מצרפיים נאים של 67 מיליון דולר. רווחים אלו היו גבוהים הרבה יותר לולא הפסד עמוק וחריג של 30 מיליון דולר ב-2001. מנייתה נסחרה אתמול במהלך המסחר בירידה של 0.7% למחיר של 5.8 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 350 מיליון דולר. לאחר פרסום הידיעה על העסקה זינקה המניה ל-6.1 דולרים, אך מאז סוף השבוע היא התממשה ל-5.8 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully