וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': פסיקתו הראשונית של ביהמ"ש בתביעת פייזר נגד טבע אינה מעידה בהכרח על תוצאות המשפט העתידיות

אילן מוסנאים

8.10.2003 / 10:22

ביהמ"ש בארה"ב העניק בתחילת אוקטובר פסיקה ראשונית נגד טבע בתביעה על שיווק תרופת האקופריל; מעריכים כי טבע לא תוכל לשווק את התרופה לפני הרבעון השני של 2004



הפסיקה הראשונית של בית המשפט בתביעה של פייזר נגד טבע לגבי תרופת האקופריל (Accupril) אינה התפתחות חיובית עבור טבע, אך גם אינה מעידה בהכרח על התוצאה הסופית של המשפט, כך כותבים האנליסטים Gregory B. Gilbert ו-Amol Mahajan מבית ההשקעות מריל לינץ'.



אתמול פורסם כי בתאריך ה-2 לאוקטובר נענה בית המשפט המחוזי של ניו ג'רזי בארה"ב, לבקשת פייזר לתת פסיקה ראשונית לגבי הפרת הפטנט על האקופריל, שתוקפו צפוי לפוג ב-2007 ודחה את כל בקשות טבע בעניין.



החלטת בית המשפט המחוזי של ניו ג'רזי בארה"ב נוגעת לבקשה מקוצרת (ANDA) שהגישה טבע לשיווק הגרסה הגנרית של תרופת האקופריל של פייזר המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם.



טבע הודיעה כבר ביוני כי קיבלה את אישור סופי של מינהל המזון והתרופות בארה"ב לייצור ושיווק טבליות ה-Quinapril HCI במינונים של 5, 10, 20 ו-40 מ"ג - הגירסה הגנרית שת תרופת האקופריל של Parke Davis, שהיקף המכירות השנתיות שלה נאמד בכ-598 מיליון דולר.



טבע מסרה אז כי תקבל בלעדיות של 180 יום בשיווק התרופה הגנרית, וכי מועד ההשקה המדויק של הגירסה הגרנית כפוף לתוצאותיה של ההתדיינות המשפטיות בנושא הפטנט, וכי תקופת הבלעדיות תחל עם מועד מתן ההחלטה של בית המשפט או עם תחילת שיווק התורפה, לפי המוקדם מבין השניים
היום אומרים במריל לינץ', כי בטבע מצפים כי המשפט יתחיל לפני סוף 2003. האנליסטים כותבים כי ניסיונם מלמד שמשפטים דומים עשויים לארוך מספר שבועות והפסיקה בגינם עשויה להתקבל תוך חודשיים עד חצי שנה לאחר סיום המשפט.



לאור זאת, הם מעריכים כי טבע לא צפויה להתחיל לשווק את התרופה לפני הרבעון השני של 2004, בהנחה שהמשפט יסתיים בצורה חיובית מבחינתה. במריל לינץ' מותירים למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 67 דולר, הגבוה בכ-18% ממחיר המניה בבורסה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully