וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים ממשיך להיות הזול ביותר - לאומי היקר ביותר

אמיר טייג

8.10.2003 / 10:38

מדד העמלות של בנק ישראל עלה ריאלית ב-0.5% במחצית הראשונה של השנה. בארבע השנים האחרונות ייקרו הבנקים את העמלות ב-3.1% ריאלית בממוצע


חמשת הבנקים הגדולים ייקרו עמלות בשיעור ריאלי של 0.5% במחצית הראשונה של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתוני הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. עוד עולה מנתוני בנק ישראל כי בנק הפועלים היה הבנק הזול ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים, ולעומתו בנק לאומי הוא הבנק היקר ביותר.

כמו במחצית הראשונה של השנה, גם בחודש ספטמבר המשיך בנק הפועלים להיות הבנק הזול ביותר מבחינת עמלות, וזאת לאחר שבשנתיים וחצי שלפני כן החזיק בתואר בנק המזרחי. יש לציין כי עד המחצית הראשונה של שנת 2002, פועלים היה דווקא הבנק היקר ביותר במערכת.

עוד נמסר מהפיקוח על הבנקים, כי בשנים האחרונות - החל מהמחצית הראשונה של שנת 1999 ועד המחצית הראשונה של 2003, עלה מדד העמלות הממוצע בחמשת הבנקים הגדולים בכ-3.1% ריאלית. בבנק ישראל מציינים לטובה את בנק מזרחי בו ירד מדד העמלות בתקופה זו בשיעור הגבוה ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים ? בכ-0.6% ריאלית. לעומתו מדד העמלות של בנק דיסקונט עלה בשיעור הגבוה ביותר- כ- 5% ריאלית.

בבנק ישראל מסבירים כי העלייה במדד העמלות נובעת מעדכון תעריפי העמלות ע"י הבנקים במהלך מחצית שניה של שנת 2002 שבאה לידי ביטוי חלקי במחצית השניה של 2002 ובאה לידי ביטוי במלואה במחצית הראשונה של שנת 2003. כמו כן, חלק מהעלייה במדד העמלות נובע מירידת מדד המחירים לצרכן במהלך השנה האחרונה, שלא לווה במקביל בהורדת העמלות. בחודש ספטמבר 2003 נרשמה עליה נוספת בשיעור של כ- 0.7% במדד העמלות הריאלי הממוצע לעומת מחצית ראשונה 2003, וזאת בעיקר עקב ירידה נוספת במדד המחירים לצרכן ביחס למדד הממוצע במחצית הראשונה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully