וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: העברת השליטה בקבוצת אי.די.בי מגדילה את הסיכוי למכירת השליטה בפאנדטק

אלי דניאל

8.10.2003 / 11:15

שיפור בתוצאות צפוי להימשך - ההכנסות ברבעון ה-3 יסתכמו ב-11.9 מ' ד' והרווח הנקי פרו-פורמה יגיע ל-4 סנטים למניה; מעניקים למניה המלצת "תשואת סקטור" במחיר יעד של 8 דולרים



בנק ההשקעות CIBC מתחיל היום בסיקור ראשון של מניית חברת פאנדטק העוסקת בפיתוח ושיווק של פתרונות תוכנה להעברת כספים ולשירותי סליקה. האנליסטים סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה-קליל מעניקים למניה המלצת "תשואת סקטור" במחיר יעד של 8 דולר - מחיר הגבוה ב-18% ממחיר השוק של המניה.



שני האנליסטים מזכירים כי החברה חוותה תקופה קשה בשנתיים האחרונות, תקופה שלוותה באזהרות רווח, מחיקות והפסדים כבדים, כל זאת בשל המשבר בשוק ה-IT, מבנה ההוצאות המנופח וניהול פיננסי כושל. אבל, ברבעונים האחרונים מנשבות בחברה רוחות חדשות ומגמת השיפור שנרשמה ברבעונים אלה בתוצאות החברה, צפויה להימשך. כל זאת, כתוצאה ממכירות חוזרות ללקוחותיה הקיימים ומזכיות בחוזים מלקוחות חדשים.



להערכת אנליסטי CIBC, הצמיחה בהכנסותיה של פאנדטק תהיה גבוהה יותר מהגידול הנלווה בהוצאותיה, ועל כן יחול שיפור ברווחיותה. בה בעת, וסצ'ונוק ומנה-קליל מדגישים כי שולי הרווח הגולמי הנמוכים יחסית אינם מאפשרים לפאנדטק מינוף תפעולי מהותי, מה שיכביד על היכולת לשפר את הרווחיות בעתיד הקרוב.



ב-CIBC צופים כי הכנסותיה של פאנדטק ברבעון השלישי של השנה יסתכמו ב-11.9 מיליון דולר והרווח הנקי פרו-פורמה יסתכם ב-4 סנט למניה. באשר לשנת 2003 כולה, הרי שתחזיתם של שני האנליסטים היא לגידול של 20% בהכנסות לרמה של 46.9 מיליון דולר, ולרווח פרו-פורמה של 1.8 מיליון דולר המשקף רווח של 12 סנט למניה. וסצ'ונוק ומנה-קליל סבורים שבשנה הבאה תצליח פאנטק לצמוח בשיעור של 12% והכנסותיה יגיעו ל-52.6 מיליון דולר.



שני האנליסטים אינם מתעלמים מהעברת השליטה בקבוצת אי.די.בי, עליה נמנית כלל תעשיות המחזיקה בכ-36% ממניותיה של פאנדטק. להערכתם, התפתחות זו מגדילה את הסיכוי למהלך של מכירת השליטה בפאנדטק לאחר ביצוע הצעדים המתבקשים להצפת ערך החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully