וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: "הנגיד שוב יחטיא בגדול את יעד האינפלציה"

הרצל לקס

8.10.2003 / 11:23

כלכלני נשואה מעריכים כי מדד ספטמבר יעמוד על 0.2% והאינפלציה ב-2003 תגיע עד למינוס 1% - מתחת ליעד. בנק ישראל ייאלץ להפחית ריבית גם החודש

"המציאות עומדת לטפוח על פניו של נגיד בנק ישראל והוא שוב יחטיא בגדול את יעד האינפלציה ו-2003 תסתיים באינפלציה שלילית של מינוס 0.8%-1%". כך כותבים כלכלני נשואה זנקס ומוסיפים כי עובדה זו תחייב את הנגיד להפחית שוב את הריבית בסוף החודש בשיעור של 0.2%-0.3%.

גם התירוץ שהממשלה אינה עושה די בתחום הפיסקלי אינו תופס, לדעת נשואה, לאחר שהממשלה הצליחה בסופו של דבר לקצץ 10 מיליארד שקל שהיא הועידה מתקציב המדינה. להערכת בית ההשקעות, תעמוד ריבית בנק ישראל בסוף השנה על 5.8%-5.9%.

תחזית נשואה למדד ספטמבר היא לעלייה של 0.2% בלבד כשמדד אוקטובר צפוי להיות 0%. בנשואה מאמינים כי הדולר ייסחר בשבוע הקצר שלפנינו ביציבות סביב שער של 4.44 שקלים, כשהעודף בחשבון השוטף של ישראל במאזן התשלומים, מדיניות נחושה יותר של הממשלה בנושאי התקציב והיחלשות הדולר בעולם - התורמים להתחזקות השקל - צפויים לייצר משקל נגד למצב הבטחוני ולירידת פערי התשואות באג"חים בין ישראל לארה"ב.

בנשואה מציינים את העלייה המשמעותית של השחרים בתקופה האחרונה ששחקה את תשואותיהם מרמה של 8.5% לכיוון 7.8%, ומעריכים כי פוטנציאל לעליות עדיין טמון בשחרים הארוכים מסדרה 2671 (מח"מ 4.5 שנים) ומעלה. לחילופין, מציעים בנשואה למי שלא מעוניין להאריך את תיק האג"ח שלו, לעבור למק"מים וגילונים. באפיק הצמוד הפכו הצמודים במח"מ 7 שנים, אחרי העליות בשבוע האחרון, לנחותים עם סיכוי אפילו להפסדי הון. לסיכום האפיק הסולידי קובעים בנשואה כי האינפלציה הנמוכה, שצפויה בתקופה הקרובה, תורמת לעדיפות של השחרים הארוכים שעתידים להמשיך לטפס. מהצמודים הקצרים ממליצים בנשואה להיפטר, והמט"ח מוגדר "לא אטרקטיווי" ומומלץ לצמצם את החשיפה אליו.

על הפעילות הכלכלית במשק אומרים בנשואה כי לצד ידיעות שליליות על גידול במספר העסקים שבסכנת סגירה והירידה החדה בגביית מסים על דלק, שמהווה אינדיקטור לרמת פעילות נמוכה במשק, מצביעים האינדיקטורים הכלכליים של הלמ"ס על עלייה בפעילות שתורמת לאופיטימיות. בין הנתונים החיוביים: עלייה של 8% במסחר הקמעונאי במאי-יוני; שיפור של 20% ביבוא מוצרים בני קיימא בספטמבר; ועצירת הירידה בשכר העובדים לאחר שנרשמה עלייה של 1.5% בשכר ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully