וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה והמדיה מובילות את השווקים לעליות; פרנקפורט מוסיפה 1.1%

דפנה מאור

8.10.2003 / 13:58

ויוונדי עולה ב-2% לאחר שהשלימה את המיזוג של נכסי המדיה עם NBC; רויטרס מתכננת למכור החזקות בחברת תוכנה



מגמה חיובית נרשמת במגזרים רבים בבורסות אירופה. זהו היום הראשון של עליות במדדים מתחילת השבוע, בהובלת מניות הטכנולוגיה והחברות הגדולות. מדד דקס בפרנקפורט עולה ב-1.1%; לונדון עולה ב-0.8%; מדד יורוסטוקס 50 עולה ב-0.6%.



ויוונדי-יוניברסל עולה ב-2% לאחר שהודיעה על השלמת עסקת מכירת ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט - חטיבת המדיה האמריקאית של ויוונדי - לחטיבת הטלוויזיה NBC, שבבעלות ג'נרל אלקטריק.



מנכ"ל NBC רוברט רייט יעמוד בראש החברה החדשה, שתיקרא NBC יוניברסל ותתחרה בענקיות מדיה דוגמת דיסני ויוניברסל. העסקה מקנה לנכסי יוניברסל שווי של 14 מיליארד דולר ויוצרת חברה בעלת שווי מוערך של למעלה מ-40 מיליארד דולר. בעלי המניות של ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט יחזיקו ב-20% ממניות החברה הממוזגת נותרים ויקבלו כ-3.8 מיליארד דולר במזומן. בנוסף הסכימה גנ'רל אלקטריק להגדיל את היקף החובות שתיטול על עצמה ל-1.7 מיליארד דולר, לעומת 1.6 מיליארד דולר עליהם הוסכם תחילה.



וודאפון, חברת הסלולר הגדולה ביותר באירופה, עולה ב-1.4% לאחר ש-UBS העלה את ההמלצה על מנייתה ל"קנייה" מ"נייטרלי". מחיר היעד של המניה הועלה ל-147 פני לעומת מחיר נוכחי של 125.25 פני.



רויטרס, ספקית המידע הפיננסי, עולה ב-1.8% לאחר שפירסמה תוכניות למכור את חברת התוכנה טיבקו שבבעלותה. רויטרס מחזיקה 49% ממניות טיבקו, ולפני המכירה תעניק לטיבקו יותר חופש פעולה בתחום השיווק.



פיליפס, יצרנית השבבים ההולנדית, עולה ב-2.8% לאחר שנודע כי בכוונתה למכור החזקות בחברת השבבים הטייוואנית TSMC בשווי מיליארד דולר, כדי לממן חובות. מתחרתה ST עולה ב-0.9%; אינפיניון עולה ב-2.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully