וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחזקות ממשיכה לאסוף מזומנים

אילן מוסנאים

8.10.2003 / 11:32

הנפיקה אתמול אג"ח ב-71.8 מיליון שקל. החברה חילקה ברבעון השני דיווידנד של כ-540 מיליון שקל

אי.די.בי אחזקות ממשיכה להרחיב את סדרת האג"ח א' (הלא סחירה) שלה ולמלא את קופת המזומנים שלה ואתמול ביצעה הנפקה שלישית במסגרתה מכרה למוסדיים בשוק איגרות חוב בשווי של כ-71.8 מיליון שקל. החברה, שבשליטת חברת גנדן של נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, מכרה אתמול למוסדיים כ-71 מיליון איגרות במחיר של 1.01 שקל לכל איגרת ובתשואה של 6.55%.

ב-21 באוגוסט, היום בו חוסל בכיר החמאס איסמעיל אבו שאנב ופוצצה ההודנה, ביצעה אי.די.בי אחזקות את ההנפקה הראשונה של האג"ח מסדרה א' וגייסה סכום של כ-200 מיליון שקל. ביום זה עמדה התשואה באג"ח על כ-6.55% והיתה גבוהה בכ-1.75% בהשוואה לאג"ח הממשלתיות.

לקראת הגיוס פירסמה חברת המדרוג מעלות את הדירוג לחברה - AA מינוס - דירוג שניתן לגיוס של עד 500 מיליון שקל.

חודש לאחר ההנפקה הראשונה השלימה אי.די.בי אחזקות סבב שני של גיוס באג"ח מסדרה א' ומכרה איגרות בשווי של כ-150 מיליון שקל בתשואה של 6.2%. בעקבות שלושת הגיוסים האחרונים, בהם מכרה החברה אג"ח בהיקף כולל של 422 מיליון שקל, נותרו לחברה איגרות בשווי של כ-78 מיליון שקל שהיא יכולה למכור במסגרת הדירוג הנוכחי של מעלות.

אל מסכת גיוסים זו מצטרפים גיוסים מאסיוויים שביצעה הקבוצה בחודשים האחרונים, והיא צפויה להימשך בשבועות הקרובים עם גיוסים צפויים של החברות דסק"ש ואזורים המשתייכות לקבוצת אי.די.בי. המטרות המוצהרות של כל הגיוסים לעיל הן צבירת מזומנים לטובת חלוקת דיווידנדים לבעלי השליטה וכן צמצום החוב של הקבוצה לסקטור הבנקאי.

כך הודיעה אי.די.בי אחזקות במועד פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון השני על חלוקת דיווידנד בהיקף של כ-540 מיליון שקל, אי.די.בי פיתוח הודיעה על דיווידנד בהיקף של כ-250 מיליון שקל ודסק"ש דיווחה על חלוקת דיווידנד של כ-136 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully