וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול כושר הייצור בקרב יצרניות השבבים הגלובליות עמד בספטמבר על 90%

רויטרס

8.10.2003 / 13:43

כך עולה מנתוני חברת המחקר VLSI; מזהירה כי תעשיית השבבים אינה נערכת מבעוד מועד להגדלת כושר הייצור ע"י רכישת ציוד ייצור שבבים; צופה עלייה במחירי ציוד השבבים והשבבים



ניצול כושר הייצור בקרב יצרניות השבבים במרבית איזורי העולם עמד בחודש ספטמבר על 90%, נתון שעשוי להביא להתחדשות מיוחלת בהשקעות בציוד ייצור חדש. כך עולה מסקר חדש שפרסמה חברת מחקר השבבים VLSI.



"מה שמדהים בנתונים האלה הוא שחרף הרמות הגבוהות של ניצול הכושר השוררות כמעט בכל מקום, מפגינה התעשייה אדישות לגבי האפשרות להרחבתו בשלב זה", אמר אנליסט VLSI, דן האצ'סון.



האצ'סון הזהיר מפני לחצי ייצור קרובים, בשל העובדה שמכירות השבבים עתידות לצמוח השנה בכ-10%. ייצור השבבים הכללי, במונחי יחידות, שב כמעט לרמות השיא של שנת 2000.



ניצול כושר הייצור עמד בחודש ספטמבר, להערכת VLSI, על כ-90% בממוצע ביפאן, ארה"ב ואירופה, 89% בקוריאה, ו-92% בטייוואן, בה ממוקמות מרבית היצרניות ע"פ הזמנה של התעשייה.



לשם השוואה, בחודש אוגוסט נרשמו במרבית איזורי העולם רמות ניצול של 86%-88%.



רמות ניצול גבוהות מ-90% גוררות בדרך כלל השקעות במיכון חדש, מהן עשויות ליהנות יצרניות ציוד ליתוגרפיה כ-ASML, קאנון וניקון, כמו גם יצרנית ציוד ייצור אחר כמו אפלייד מטריאלס. אולם הזמנות אלה טרם הגיעו עד עתה.



יצרניות השבבים מפגינות זהירות בנוגע להשקעות בשלב זה, כיוון שהן מעונינות לדווח על שולי רווח שמנים, לאחר שנתיים מהקשות שידעה התעשייה. ניצול גבוה של כושר הייצור ועליית מחיר השבבים בשל היצע מוגבל יובילו לרווחים מוגברים. אולם VLSI מזהירה שההמתנה תחמיר בסופו של דבר את המצב, תוביל לעליית מחיר הציוד והשבבים ותעודד את יצירתה של בועה נוספת.



"ככה פועלים המחזורים המטורפים בתעשייה הזו. זה לא שאי אפשר לצפות אותם, אלא שאנו נגררים לחזור עליהם. עולם כמנהגו נוהג", אמר האצ'סון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully