וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בנק הפדרל ריזרב של דאלאס צופה צמיחה של 5% ברבעון השלישי

סוכנויות הידיעות

7.10.2003 / 21:00

התאוששות שוק העבודה לוקחת יותר זמן מהצפוי בעיקר עקב המעבר לפיטורי צווארון לבן ועקב מעבר כלכלת ארה"ב להיות יותר מבוססת שירותים



נשיא בנק הפדרל ריזרב של דאלאס, רוברט מקטיר, אמר כי ישנן מספיק אינדיקציות על מנת שירגיש נוח בנוגע להתאוששות הדרגתית של הכלכלה. מקטיר הוסיף ואמר שהכלכלה צמחה בשיעור בריא ברבעונים האחרונים.



מקטיר אמר שלמרות שאת רוב תשומת הלב מושכים נתוני האבטלה, ישנם סימנים חיוביים להתאוששות מצד נתוני התמ"ג.



ברבעון השני צמח התמ"ג בשיעור של 3.3% לעומת תחזית מוקדמת לצמיחה של 3.1%. "הרבעון שהסתיים הולך להיות טוב יותר", אמר מקטיר. "אני צופה לראות צמיחה של 5%".



"כל עוד הצמיחה מתרחשת בכלכלה חלשה, עם שיעור אבטלה גבוה ושיעור נמוך של ניצול יכולת התפוקה, היא אינה תוביל לחצים אינפלציונים ואין לנו ממה לחשוש", אמר מקטיר.



בנוגע לנתוני האבטלה השליליים אמר מקטיר שההתאוששות לוקחות יותר זמן מהצפוי. "בעבר, האבטלה היתה שייכת יותר לצווארון הכחול, ואנשים שפוטרו, קרוב לוודאי שהיו חוזרים לעבוד מאחר יותר. הפעם אלו פיטורים של צווארון לבן".



סיבה נוספת להתאוששות האיטית מהצפוי של שוק העבודה קשורה לכך שכלכלת ארה"ב הפכה ליותר מבוססת שרותים. "ככל שהאוכלוסיה עשירה יותר, פחות מההכנסה מבוזבזת על מזון ועל מוצרי צריכה, ויתר מבוזבז על שרותים", אמר מקטיר. "העובדה שהפכנו לכלכלה יותר מבוססת שרותים אינה מדאיגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully