וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תרופות מהגדולות בעולם מנהלות שיחות עם ארגון עובדים בינ"ל שעשויות להביא לחלוקת תרופות נגד איידס במדינות עולם שלישי

רונן סרברניק

5.10.2003 / 9:18

השיחות מתנהלות בין ארגון עובדי מגזרי הכרייה, הכימיה והאנרגיה ובין היצרניות הגדולות של תרופות כנגד נגיף ה-HIV



7 מחברות התרופות הגדולות בעולם, בהן גלאקסו סמית קליין ופייזר, מנהלות שיחות עם ארגון עובדים בינלאומי אשר עשויות להביא לייצור וחלוקת תרופות כנגד איידס במדינות עולם שלישי. כך מדווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



השיחות מתנהלות בין ארגון עובדי מגזרי הכרייה, הכימיה והאנרגיה (ICEM) ובין היצרניות הגדולות של תרופות כנגד נגיף ה-HIV. פרט לפייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, וגלאקסו, משתתפות גם בריסטול מאיירס סקוויב, אבוט לברטוריס, מרק, רושה ובוהרינגר אינגלהיים בשיחות.



השיחות החלו לפני כ-6 חודשים לאחר שחברת ייעוץ אמריקאית פנתה מצד 7 החברות לארגון העובדים בנוגע לאספקה של תרופות כנגד HIV למדינות עניות בהן שיעור תחלואה גבוה. מטרת השיחות היא להביא לחלוקה של קוקטיילים לחולי איידס בחינם, או במחירים זולים. המדינות עליהן מדובר הן העניות ביותר באפריקה באזור הסאב-סהרה.



לארגון העובדים ICEM עשרים מיליון חברים ו-400 ארגוני בת. הארגון מייצג עובדים במעבדות כימיות בתעשיית הפרמצבטיקה ובמגזרים דוגמת כרייה ואנרגיה, אשר נפגעו קשות במדינות המתפתחות ע"י מחלת האיידס.



דובר גלאקסו, אשר כבר הורידה את המחיר אותו היא דורשת עבור תרופות לאיידס במדינות העולם השלישי, אמר: "מטרתנו היא לספק את התרופות, לא על בסיס עלויות, למדינות והמעסיקים באותן המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully