וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SAP עולה ב-13.8% לאחר שהעלתה תחזיות; התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ל-4.218%

רונן סרברניק

8.10.2003 / 20:03

ויוונדי יוניברסל עולה ב-2% לאחר שהודיעה על השלמת המיזוג עם NBC; אלקואה, שעלתה אתמול על התחזיות, עולה ב-1.8%



ירידות שערים נרשמות בשוקי המניות בוול סטריט לאחר חמישה ימים רצופים של עליות. דאו ג'ונס ונאסד"ק מאבדים 0.2% ו-0.5% בהתאמה. עליות נרשמות בשוק האג"ח. התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ל-4.218%.



הדולר ממשיך לעמוד במוקד, לאחר שהמשיך והידרדר היום בשוק המט"ח הבינלאומי. הדולר יורד זה היום השלישי ברציפות מול היורו ובמהלך היום רשם שער של 1.184 דולר ליורו - קרוב מאוד לשפל של כל הזמנים מול המטבע האחיד. מול הין נחלש הדולר במהלך היום לרמה 109.4 ין, סמוך לשפל של 3 שנים.



המלאי הסיטוני בארה"ב רשם באוגוסט ירידה של 0.2%. ירידות במלאי מכונות, ציוד מחשבים ומכוניות הובילו את המגמה. אנליסטים צפו כי המלאי הסיטוני יגדל ב-0.1%.



ויוונדי יוניברסל עולה ב-2% לאחר שהודיעה על השלמת עסקת מכירת ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט - חטיבת המדיה האמריקאית של ויוונדי - לחטיבת הטלוויזיה NBC, בבעלות ג'נרל אלקטריק.



מנכ"ל NBC, רוברט רייט, יעמוד בראש החברה החדשה, שתיקרא NBC יוניברסל ותתחרה בענקיות מדיה דוגמת דיסני וויאקום. העסקה מקנה לנכסי יוניברסל שווי של 14 מיליארד דולר, ויוצרת חברה בעלת שווי מוערך של למעלה מ-40 מיליארד דולר.



בעלי המניות של ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט יחזיקו ב-20% ממניות החברה הממוזגת ויקבלו כ-3.8 מיליארד דולר במזומן. בנוסף הסכימה גנ'רל אלקטריק להגדיל את היקף החובות שתיטול על עצמה ל-1.7 מיליארד דולר, לעומת 1.6 מיליארד דולר עליהם הוסכם תחילה. מניית ג'נרל אלקטריק יורדת בכ-1%.



מניית SAP הגרמנית עולה ב-13.8% לאחר שהחברה העלתה היום את תחזיותיה לרבעון השלישי אל מעל לתחזיותיה המוקדמות ואל מעל תחזיות האנליסטים. יצרנית התוכנות העסקיות האירופית, הודיעה כי היא צופה כעת הכנסות של 1.65 מיליארד יורו, 1.95 מיליארד דולר, ברבעון השלישי. זאת לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 1.8 מיליארד דולר. מתחרתה אורקל עולה ב-3%; פיפלסופט עולה ב-1%.



אלקואה (סימול AA), יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם ואחד מרכיבי מדד דאו ג'ונס, דיווחה אתמול לאחר המסחר על רווח רבעוני גבוה מתחזיות השוק, והיא עולה ב-1.8%. העלייה במחירי האלומיניום והגידול בביקוש הזניקו את הרווח הנקי של החברה ב-45% ל-280 מיליון דולר. המכירות עלו ב-3% ל-5.3 מיליארד דולר.



ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס דיווחה אתמול על עלייה של 10% במכירות החנויות הזהות בארה"ב בספטמבר. העליה היתה החדה ביותר מזה למעלה מחמש שנים ונבעה במידה רבה מהעשרת התפריט בארוחות סלט ובכריכי בוקר. מכירות החנויות הזהות הגלובליות עלו ב-3.7%. מנייתה, שזינקה אתמול בקרוב ל-10%, מתממשת היום ומאבדת 1.8%.



קוסטקו (סימול COST), רשת חנויות מועדון החברים הגדולה בארה"ב, דיווחה לפני פתיחת המסחר על ירידה של 3% ברווח הנקי ברבעון הרביעי ל-239.4 מיליון דולר. החברה נפגעה מן התחרות הגוברת מול מתחרתה סאמ'ס קלאב מבית וול מארט. עם זאת, הצליחה קוסטקו לגבור על התחזיות המונמכות לרבעון, ומנייתה עולה בקרוב ל-1%.



קוקה קולה תשלם 540 אלף דולר במסגרת יישוב תביעה שהוגשה כנגדה על ידי עובד לשעבר, שטען כי פוטר שלא בצדק. העובד חשף הונאה באחת מחטיבות החברה, שהביאה להדחת מנהלים ולהתנצלות רשמית שלוותה בתשלום פיצויים לחברת בורגר קינג. מנייתה מאבדת 0.8%.



בסיום המסחר יפרסמו ענקית האינטרנט יאהו וחברת הביוטכנולוגיה ג'ננטק (סימול DNA) את דו"חות הרבעון השלישי. יאהו נסחרת ללא שינוי ואילו ג'ננטק מאבדת 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully