וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים לאחר חמישה ימים של עליות

עידו אלון

8.10.2003 / 23:10

מניית תרו טיפסה לשיא חדש. חברות התרופות הישראליות ריכזו את עיקר תשומת הלב; טבע ירדה ב-1.6%

לאחר חמישה ימי עליות, שינו המדדים בוול סטריט מגמה. הירידות סימנו עמדת המתנה של המשקיעים עד לפרסום תוצאות הרבעון השלישי, שישפכו אור על מידת השיפור ברווחיות החברות. באוקטובר יפרסמו את תוצאותיהן 75% מהחברות הכלולות במדד סטאנדרד אנד פורס 500, והאנליסטים מעריכים כי רווחיהן יעלו ב-16% בממוצע.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, וסטאנדרד אנד פורס איבד 0.5%. נאסד"ק רשם ירידה חדה יותר של 0.7%, ושוב לא הצליח לתקוע יתד מעל רף ה-1,900 הנקודות.

החברות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת עם התפתחויות רבות בחלקן. אחת המעניינות שבהן היא תוספת היכולות שעתידה לרכוש חברת פתרונות החיוב אמדוקס (DOX:NYSE). מקורות בשוק ההון ציינו כי אמדוקס תרכוש את חברת הסטארט אפ הפרטית אקזקט תמורת 35 מיליון דולר, בהתאם להצלחה בבדיקת הנאותות שהיא מקיימת. אמדוקס ואקזקט סירבו להגיב לידיעה.

אקזקט מפתחת תוכנות לאיסוף מידע בזמן אמת על אופן השימוש של הלקוחות ברשתות סלולריות וקוויות. אמדוקס ביצעה עד כה שיתוף הפעולה עם אקזקט במכרזים ללקוחות כגון וודאפון אירלנד. בדצמבר 2000 גייסה אקזקט 30 מיליון דולר לפי שווי של 350 מיליון דולר. אמדוקס רשמה ירידה של 1.5% למחיר של 19.2 דולר.

מי שצפויה ליהנות מהקשר המתהדק בין החברות, היא בעלת המניות הגדולה באקזקט, אמפל. חברת ההשקעות מחזיקה ב-17% מאקזקט, ולפיכך היא צפויה לקבל כ-6 מיליון דולר בגין העסקה. אמפל ירדה ב-3% למחיר של 3 דולרים במחזור נמוך.

להבדיל ממצבה המשופר של אמדוקס, הרי שעסקיה של לומניס (LUME:NASDAQ) ידעו ימים יפים הרבה יותר. הידרדרותה הנמשכת בעקבות ניהול שערורייתי של בעל השליטה אריה גנגר הביאה אותה להפסדים של מאות מיליוני דולרים בשנים האחרונות. כך ביזבזה החברה גם אשראי של מיליארד שקל שהעניק לה בנק הפועלים.

מקורות בשוק ההון ציינו כי לומניס תקבל הלוואה נוספת של 40 מיליון שקל מבנק הפועלים. הלוואה זו תעלה את מצבת המזומנים של לומניס לכ-28 מיליון דולר, והיא מיועדת לתוכנית ההבראה שמגבש המנכ"ל אבנר רז. תוכנית זו כוללת פיטורי 250-200 עובדים נוספים מלומניס. בחברה ציינו כי "לאחר אישור התוכנית ניתן יהיה להתייחס לפרטיה". מניית לומניס משקפת היטב את מצבה העסקי של החברה, והיא נסחרה בעלייה מזערית למחיר של 1.3 דולר המשקף שווי שוק של 47 מיליון דולר.

מניית טבע (TEVA:NASDAQ) רשמה ירידה חדה של 1.6% למחיר של 56.1 דולר. הסיבה לכך היא הפסדה של טבע לפייזר במשפט שהתנהל ביניהן בניו ג'רזי סביב תרופה בשם אקופריל, המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. היקף המכירות של התרופה המקורית היה 600 מיליון דולר, ואולם טבע לא תוכל כעת לשווק את התרופה. עם זאת, המשפט בעניין עדיין לא תם סופית, וטבע טוענת להתנהגות לא הגונה של פייזר בפטנט מסוים בבסיס התרופה.

חברת הביוטכנולוגיה סאביינט (SVNT:NASDAQ), שעתידה להירכש על ידי טבע, פירסמה הודעה כי קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות בארה"ב, FDA, לשיווק תרופת הארטריס המיועדת לטיפול בבעיות ברכיים. עם זאת, שיווק התרופה מותנה באישור של ה-FDA למפעל החדיש בקרית מלאכי.

סאביינט גם רכשה בחזרה מחברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון את זכויות השיווק של התרופה, שמכירותיה בארה"ב נאמדות ב-280 מיליון דולר בשנה. סאביינט אף ציינה כי לתרופה יש שיעורי צמיחה של כ-15%. המניה הגיבה לכך בעלייה נאה של 2.6% במחזור גבוה על רקע ירידה במרבית מניות הביוטכנולוגיה בוול סטריט.

חברת תרופות אחרת שמנייתה אינה מראה סימני עצירה היא תרו (TARO:NASDAQ), שחנכה שיא חדש. המניה זינקה ב-3.6% לרמה של 60.4 דולר, המשקפת לחברה שווי שוק של 1.7 מיליארד דולר. האנליסטים מעריכים כי תרו תרשום רווח של 52 סנט למניה, כ-15 מיליון דולר, על מחזור של 78 מיליון דולר.

עליות חדות היו גם מנת חלקה של טריון (TERN:NASDAQ) בחודשים האחרונים. מנכ"ל החברה זכי רקיב ככל הנראה לא מבזבז זמן, וטריון הגישה אמש תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס עד 125 מיליון דולר. זאת, למרות שבקופתה כבר שוכנים כ-162 מיליון דולר. הדילול הצפוי בעת הגיוס העתידי הביא לירידה של 6% במניה לרמה של 7.2 דולרים.

הודעה מעניינת היתה גם לאלביט מערכות (ESLT:NASDAQ) שזכתה בחוזה הנאמד בעשרות מיליוני דולרים עם חברת השילוח הבינלאומית פדקס. למרות ההודעה, המניה שסובלת ממונטום שלילי בחודשים האחרונים רשמה ירידה של 1% במחזור נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully