וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר סמוך לשפל של שלוש שנים מול הין - 109.14 ין

דפנה מאור

9.10.2003 / 9:30

על רקע התבטאויות של שרי גוש היורו התחזק היורו ונסחר סנט אחד פחות משיא של כל הזמנים - 1.1832 דולר



הערכות כי הממשל האמריקאי מעוניין בהיחלשות המטבע ממשיכות לחתור תחת ערכו של הדולר, הנסוג ב-0.4% ל-109.14 ין, לעומת שער של 109.6 ין אמש. הנפילה נרשמה למרות חששות מהתערבות של ממשלת יפאן במסחר. היורו התחזק קלות לרמה של 1.1832 דולר לעומת 1.1812 דולר אמש, ונמצא סנט אחד מתחת לשיא של כל הזמנים שרשם ב-27 במאי.



גורמים בשוק המט"ח מעריכים כי ממשלת יפאן התערבה אמש במסחר בניסיון לבלום את הייסוף בין, אולם היום התחדשה העלייה במטבע היפאני, על רקע השיפור במצבה הכלכלי של המעצמה הכלכלית הגדולה באסיה. תוך שבוע איבד הדולר 1.5% מול הין, והשלים ירידה של 7.9% מתחילת השנה.



מול היורו נחלש הדולר בשל דברים שאמר שר האוצר של גרמניה, קארל דילר: "12 מדינות גוש היורו יכולות להתמודד עם התחזקות היורו, במידה שהיא אינה מהירה מדי", אמר דילר בראיון לבלומברג. הערות אלו באות לאחר הערות דומות שהגיעו אתמול משרי האוצר של גוש היורו.



"אני לא חושב ששער החליפין הנוכחי מהווה בעיה, וכל עוד המטבע ינוע במתינות - ואני מדגיש, במתינות - בין שער של 1.15-1.20 דולר ליורו - לא תיווצר בעיה", אמר דילר.



מתחילת השנה עלה היורו ב-12.7% מול הדולר. המטבע האחיד קרוב כעת כדי סנט אחד לשיא של כל הזמנים שרשם מול הדולר בחודש מאי - 1.1933 דולר. העלייה החדה ביורו נרשמה לאחר ששרי אוצר אירופאים אמרו השבוע כי שערו הנוכחי של היורו אינו מהווה בעיה לכלכלת הגוש. וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר כי נפילת שער הדולר היא "בלתי נמנעת" בשל הגירעון השוטף החמור של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully